ضرورت جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز از منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی در خلخال

فرماندار شهرستان خلخال بر ضرورت همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی جهت جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز از منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی تاکید کرد.

سیدجواد یحیی زاده در جلسه قرارگاه مدیریت مصرف آب و مقابله با تنش آبی و خشکسالی شهرستان خلخال با اشاره به کاهش نزولات جوی علی الخصوص بارش برف در سال گذشته و کاهش چشمگیر ذخایر آبی و احتمال بروز تنش آبی در منطقه بر ضرورت همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی جهت جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز از منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی تاکید کرد.

او افزود: در وضعیت کنونی اولویت اصلی با تامین آب شرب شهر و روستا‌های خلخال است و دستگاه‌های اجرایی باید تمامی تلاش‌ها و امکانات خود را بکار گیرند.

فرماندار خلخال از شرکت آب و فاضلاب استان خواستار تهیه تانکر‌های سیار برای روستا‌های در معرض تنش آبی و بهسازی منابع ذخیره آب در روستا‌ها و انجام تعمیرات بهسازی شبکه‌های فرسوده شد.

یحیی زاده همچنین اطلاع رسانی گسترده به کشاورزان و باغداران جهت رعایت مصرف بهینه آب و رعایت الگوی کشت را از موارد ضروری برای برون رفت از وضعیت موجود عنوان کرد.

در این جلسه بر رعایت حداکثر صرفه جویی آب در آبیاری فضای سبز شهری توسط شهرداری‌ها و همچنین کنترل مصارف آب در بخش‌های مختلف تاکید شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.