دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی:

ایرانیان خارج از کشور باید نسبت به مسائل داخل کشور فعال‌تر باشند

نشست مجازی جمعی از ایرانیان خارج از کشور با دکتر سکینه‌سادات پاد دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی عصر یکشنبه برگزار شد.

دکتر پاد در ابتدای این نشست با اشاره به ماموریت رئیس‌جمهور برای رسیدگی به مساله ایرانیان خارج از کشور بر اهمیت حل مشکلات آنان در دولت سیزدهم تاکید کرد.

وی با بیان اینکه نشست به درخواست ایرانیان خارج از کشور برگزار شده، گفت: تمایل دارم مسائل شما را بشنوم و معتقدم نگاه تحولی که شعار رئیس جمهور است، در حوزه ایرانیان خارج از کشور باید در دو ساحت نوع نگاه حاکمیت به آنان و ساختار‌ها صورت گیرد.

در بخش بعدی این نشست ۲ ساعته، جمعی از ایرانیان خارج از کشور به ارائه نظرات خود پیرامون موضوعات مختلف پرداختند.

انتقاد نسبت به کاستی‌ها در بعضی مباحث کنسولی، عدم اثر بخشی و پویایی رایزنی‌های فرهنگی در معرفی فرهنگ ایرانی اسلامی، درخواست تسهیل‌گری رفت و آمد برای نسل دوم با وجود موضوع سربازی، بزرگ‌نمایی وضعیت خارج از کشور، ظرفیت اقتصادی برخی کشور‌ها برای سرمایه‌گذاری ایرانیان، نبود مدرسه ایرانی در برخی کشورها، عدم اطلاع‌رسانی صحیح در خصوص ظرفیت‌های اقتصادی به سرمایه‌گذاران ایرانی، از جمله موارد مطرح شده توسط ایرانیان خارج از کشور در این نشست بودند.

در ادامه نشست، دکتر پاد خود را متعهد به پیگیری مسائل مطرح شده و ارائه نتیجه پیگیری‌ها تا یک ماه آینده دانست و خطاب به شرکت‌کنندگان گفت: بهترین تبلور مردمی‌سازی این است که راهکار حل مساله‌ها را شما به ما بدهید.

وی با بیان اینکه منتظر دریافت پیشنهادات ایرانیان خارج از کشور هستیم، اظهار کرد: توقعی که از ایرانیان خارج از کشور داریم این است که به عنوان افراد دارای ظرفیت و نخبه در اقصی نقاط دنیا، نسبت به مسائل داخل کشور فعال‌تر و موثرتر باشند.

دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی با اشاره به لزوم حساس و فعال بودن ایرانیان خارج از کشور نسبت به تضییع حقوق ایرانیان در اثر تحریم‌های ظالمانه در مجامع بین المللی افزود: البته از معذوریت‌ها و مشکلات ایرانیان خارج از کشور برای مشارکت در مسائل داخلی آگاه هستیم مثلا میدانیم در کانادا از حق بنیادین و بدیهی خود یعنی حق بر تعیین سرنوشت و انتخابات محروم شدند، لیکن با غیرت دینی و ملی با هزینه شخصی برای انجام تکلیف و پافشاری بر حق خود در محل‌های دیگر متحمل زحمت شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
به نظر من کسا نی که از کشور می روند به جز مسئولین دولتی وخبرنگارانی که برای ایران کار می کنند ایرانی محسوب نمی شوند ونباید به آنها امکانات داد وبرای زندگی باید از امکانات همان کشوردوم استفاده کنند
آخرین اخبار