لزوم ساماندهی جایگاه‌های برگزاری نماز در گیلان

معاون استانداری گیلان گفت: جایگاه‌های برگزاری نماز در مراکز گردشگری، اقامتی و سواحل استان مهم است و این بخش باید بررسی و ساماندهی شود.

نخستین جلسه شورای اقامه نماز گیلان در سال ۱۴۰۲ در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد و مرتضی رضایی صوفی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان گفت: بسیاری از آسیب‌های جامعه، کم توجهی به نماز و ترویج این فریضه مهم است.

او به اهمیت و جایگاه نماز در جامعه و تلاش ستاد اقامه نماز استان گیلان برای ترویج اقامه نماز اشاره کرد و بهبود جایگاه‌های برگزاری نماز در مراکز گردشگری، اقامتی، جایگاه‌های سوخت و سواحل استان را مهم دانست و خواستار بررسی کاستی‌های این بخش شد. 

معاون استانداری گیلان همچنین با اشاره به درخواست استان برای میزبانی اجلاس سراسری اقامه نماز افزود: گیلان آمادگی میزبانی اجلاس سراسری ستاد اقامه نماز را در کشور دارد و در صورت نهایی شدن تلاش می‌کنیم این اجلاس را به نحو شایسته برگزار کنیم.

نمازخانه‌های بین راهی گیلان ساماندهی شود

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوطالب حجازی، رئیس ستاد اقامه نماز گیلان هم در این نشست از رتبه دوم این استان در اقامه نماز به رغم کاستی‌های بسیار در این بخش خبر داد.

او گفت: گیلان مقام دوم اقامه نماز در ادارات و دستگاه‌ها اجرایی را در سال گذشته به خود اختصاص داد و امیدواریم با برطرف کردن نقاط ضعف از جمله نداشتن ساختمان ستادی، نامطلوب بودن برخی نمازخانه‌ها در مراکز گردشگری و خدماتی استان بتوانیم امسال به رتبه نخست کشور دست یابیم.

رئیس ستاد اقامه نماز گیلان همچنین با اشاره به وضعیت نمازخانه‌های بین راهی استان و تأکید بر ساماندهی این فضا‌ها تصریح کرد: باید به نمازخانه‌های موجود در پارک‌های جنگلی، جایگاه‌های سوخت بین راهی و همچنین مراکز گردشگری بیشتر رسیدگی شود تا جایگاه نماز در این اماکن در حد مطلوبی باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.