متقاضیان طرح جوانی جمعیت در انتظار اختصاص زمین

شهروند خبرنگاران ما با ارسال پیام‌هایی از اجرا نشدن طرح اختصاص زمین به خانواده‌های دارای ۴ فرزند گلایه کردند.

دولت به منظور تشویق زوجین به فرزندآوری و در راستای تحقق جوانی جمعیت تسهیلات متنوعی را برای آن‌ها در نظر گرفت. اواخر سال گذشته بود که زمزمه اختصاص یک قطعه زمین یا واحد مسکونی رایگان به خانواده‌های دارای ۴ فرزند و بیشتر به گوش می‌رسید. بر این اساس وزارت راه و شهرسازی مکلف شد یک قطعه زمین یا واحد مسکونی به صورت رایگان به این خانواده‌ها اختصاص دهد. 
اما شهروند خبرنگاران ما با ارسال پیام هایی از اجرا نشدن این طرح در برخی از شهرها خبر دادند و از مسئولان درخواست رسیدگی کردند.

متن پیام شهروند خبرنگاران

واگذاری زمین به خانواده‌های ۴ فرزندی زیر ۲۰سال در کردستان اجرایی نشده، وزارت راه و شهرسازی لطفا جزئیات واگذاری زمین را به مراکز استان‌ها منعکس نمایید.


با توجه به ابلاغیه دولت مبنی بر واگذاری زمین یا مسکن رایگان به خانواده‌ای دارای چهار فرزند یا بیشتر چرا این طرح در استان یزد نیز اجرا نشده است.


واگذاری رایگان زمین یا مسکن به خانواده‌های ۴ فرزند کمتر از ۱۸ سال به کجا رسید؟ لطفا پیگیری کنید.


سلام، من دارای ۳ فرزند و ساکن تهران هستم. برای دریافت زمین به اداره واگذاری راه و شهرسازی تهران مراجعه کردم و ثبت درخواست کردم. ابتدا اعلام شد نامه‌ای که به سازمان عمران شهر پردیس زدند، ولی به ما اعلام کردند در پردیس زمین ندارند و شاید در شهر ایوانکی زمین بدهند. حدود یک سال و نیم از ابلاغ قانون جوانی جمعیت می‌گذرد، ولی هنوز اقدامی نکردند. خواهش میکنم پیگیری کنید. با تشکر

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
الماسی
۲۲:۴۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام و عرض ادب
بارها به اداره راه و شهرسازی استان کردستان مراجعه کردم، علیرغم ثبت نام در سامانه بیش از یکسال ، اظهار مینمایند که شیوه نامه ۳فرزندی نیومده و طرح ۴فرزندی زیر ۲۰سال هم اعتقادی بهش ندارند(بودجه ۱۴۰۲) و اظهار مینمایند که از وزارتخانه شیوه نامه ارسال نشده است. مسئولین محترم لطفا پیگیری تاحصول نتیجه دردستور کارقرارگیرد.
باسپاس فراوان
سنندج
Iran (Islamic Republic of)
یاسین
۲۳:۲۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
در حال حاضر داشتن فرزند سوم حمایت واقعی به دنبال ندارد نه زمین و نه مسکن و نه حتی ماشین همگی فعلا به بن‌بست خورده است. مسئولین محترم فقط وعده می‌دهند اما در عمل صفر است.
آخرین اخبار