حمایت بیمه سلامت از زوج‌های نابارور و بیماران صعب العلاج

بیمه سلامت در راستای اجرای قانون جوانی و افزایش نرخ جمعیت، پوشش بیمه‌ای خدمات درمانی ناباروری و بیماران صعب العلاج را اجرایی کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: به منظور اجرای سیاست‌های ابلاغی جمعیتی رهبری معظم انقلاب مبنی بر افزایش نرخ جمعیت در کشور پوشش بیمه‌ای خدمات درمانی ناباروری در سازمان بیمه سلامت برای زوج‌های نابارور اجرایی شده است.


محمدحسین صفاری با اشاره به اینکه سال گذشته به هزار و ۱۰۰ بیمار نابارور در استان خدمات ارائه شده افزود: در این مدت برای این افراد بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال پرداخت شده که ۷۰ میلیارد ریال آن مربوط به هزینه دارو بود.


او گفت: در حال حاضر تعهد بیمه سلامت برای زوج‌های نابارور با پوشش بیمه‌ای ۹۰ درصد در مراکز ناباروری دولتی و ۹۰ درصد تعرفه عمومی در مراکز عمومی غیردولتی، خصوصی و خیریه‌ای فراهم است.


مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه در استان اصفهان چهار مرکز ناباروری شامل مرکز ناباروری شهید بهشتی، مرکز ناباروری خیابان مشتاق، مرکز ناباروری بیمارستان میلاد و بیمارستان شهید بهشتی کاشان فعال است افزود: افراد زیرپوشش بیمه سلامت با تشکیل پرونده در این مراکز می‌توانند، خدمات دریافت کرده و صورتحساب آن پس از کسر سهم بیمه، صادر می‌شود.

صفاری در خصوص اجرای طرح صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج هم گفت: بیمه سلامت برای جبران بخشی از هزینه‌های درمان ۱۰۷ بیماری خاص و صعب العلاج از جمله بیماران تالاسمی، هموفیلی، ام اس، دیالیزی، پیوند کلیه، کبد، انواع سرطان و اتیسم سال گذشته در استان اصفهان برای بیش از ۵۵ هزار بیمار، بالغ بر هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال هزینه کرده است.


او به طرح پوشش بیمه همگانی هم اشاره کرد و گفت: کد ملی سه دهک نخست جامعه بصورت سیستمی در اختیار بیمه سلامت قرار گرفته و بیمه نامه پایه با اعتبار یکساله برای آن‌ها صادر شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان افزود: برای دهک‌های بعدی نیز با تخفیف این بیمه اعمال شده و دهک چهار با ۱۰ درصد تعرفه و تا دهک ۹ هشتاد درصد و دهک ۱۰ هم صددرصد تعرفه باید پرداخت شود.


صفاری گفت: افراد برای اطلاع از پوشش بیمه پایه. کد دستوری * ۱۶۶۶ مربع و کدملی را وارد کرده و از نحوه پوشش بیمه‌ای خود مطلع شوند و افراد فاقد پوشش بیمه نیز می‌توانند با مراجعه به سامانه بیمه شهروندی بیمه سلامت درخواست بیمه را ثبت کنند.


در حال حاضر در استان اصفهان بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زیر پوشش سازمان بیمه سلامت هستند که یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر آن‌ها به صورت رایگان زیرپوشش هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.