برگزاری مراسمی به مناسبت فرارسیدن روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی

مراسمی به مناسبت فرارسیدن روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در مدرسه دخترانه شاهد ام ابیها، به همت اداره ارشاد اسلامی خوی برگزارشد.

امروز دوشنبه ۱۸اردیبهشت به مناسبت فرارسیدن روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی ، مراسمی با حضور دکتر خداوردی عباس زاده شاه نامه پژوه برترشهرستان و با حضور اساتید ودانش آموزان در مدرسه دخترانه شاهد ام ابیها به همت اداره فرهنگ وارشاد اسلامی خوی برگزار کرد.

در آئین این مراسم حسین اصغری رییس اداره ارشاد اسلامی خوی بعد از خیرمقدم گویی وعرض تبریک روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی گفت:این مراسمات بهانه است که از کتاب دورنباشیم و ما باید با مطالعه کتب علمی و ادبی بزرگان همچون فردوسی ، سعدی و ... با افکار و اندیشه ها و اهداف نگارش آن کتاب های وزین که هرکدام به نوبه خود یک دانشمند خاموش می باشند آشنا شویم.اصغری تصریح کرد: و دراین کتابها بزرگان شعرو ادب فارسی  پیامی را برای ماهابه یادگار گذاشته اند وماباید مطالعه و  اهداف آنها را دنبال کرده و به آیندگان انتقال دهیم.

اوافزود:کتاب خواندن و مطالعه یکی از کارهایی است که می تواند باعث رشد ذهن و شخصیت افراد شود و همیشه توصیه می شود که افراد مطالعه را در برنامه روزانه خود داشته باشند.

استاد خداوردی عباس زاده شاه نامه پژوه برترشهرستان خوی، در این مراسم با اشاره به مقام شامخ حکیم ابوالقاسم فردوسی گفت:حکیم ابوالقاسم فردوسی از شاعران بزرگ حماسه سرای ایران و صاحب اثر مشهور شاهنامه، اوایل قرن چهارم هجری به سال ۳۱۹ خورشیدی در روستای پاژ از توابع توس خراسان دیده به جهان هستی گشود و در اواخر قرن چهارم هجری به سال ۳۹۷ خورشیدی در سن ۷۸ سالگی چشم از جهان فرو بست.اوبااشاره به اینکه ، فردوسی  سی سال عمر خود را برای صرف تحریر این شاهنامه کرده وگفت: شاهنامه فردوسی با ۶۰ هزار بیت به سبک مثنوی سروده شده و سند مکتوب و متقن در خصوص جوانمردی ها و شجاعت پهلوانان و رزم آوران گذشته مردم ایران زمین است که ریشه‌های ایرانیان را تا گذشته‌های دور و حتی تا دوران اسطوره‌ای نشان می‌دهد که چه دلاورانه از میهن و خاک خود دفاع کرده اند آنجا که می گوید : چوایران نباشد تن من مباد .

عباس زاده ادامه داد :بخش اساطیری و  بخش تاریخی شاهنامه فردوسی، مجموعه ای  ادبی گرانقدری است که اعتقادات و سنن و تاریخ یک ملت  باستانی را با محتوایی بی نظیر بیان می‌کند.

لازم به ذکر است که درپایان مراسم،از استاد عباس زاده شاهنامه پژوه برتر خوی تجلیل به عمل آمدواز کلاس ادبیات ابوالقاسم فردوسی در این مدرسه افتتاح وچندنفرازدانش آموزان چند بیت از شعرهای فردوسی را برای حاضرین قرائت کردند.

 

 

روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی

روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی

روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی

روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.