غول‌های بیابان، کف خیابان‌های شیراز

جولان غول بیابانی‌های پولادین در خیابان ها و معابر شیراز به جز تخریب زیرساخت‌ها و نازیبایی سیما شهری، خطرات بسیاری برای شهروندان به وجود آورده است.

سطح کلانشهر شیراز و معابر عمومی این شهر اغلب به هر سمتی روبرگردانی شاهد تردد کامیون و خودروهای سنگین خواهید بود، غول‌های پولادی که بعضا رانندگان قانون گریزی نیز پشت فرمان آن نشسته و با سرعت‌های عجیب و غریب بدون رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در مسیر سرعت جولان می دهند و گاهی نیز با ارابه‌ای چند ده تنی لایی هم می‌کشند.

کم حادثه و تصادف در شیراز رخ نداده که یک سر آن کامیون بوده است ،عبور و مرور این خودروهای سنگین که این روزهای گویا در خیابان های این شهر تشدید شده و همین مساله مشکلاتی را برای شهروندان و زیرساخت شهری شیراز به وجود آورده است.

براساس قانون ورود کامیون‌ها به داخل شهر ممنوع است، اما این روزها شاهد تردد بی رویه غول بیابانی هایی مانند کامیون، تریلر، بیل مکانیکی، لودر، جرثقیل و ...بین خودروهای سواری و در خیابان‌های شیراز و یا پارک این خودروهای سنگین در گوشه خیابان یا کوچه و پس کوچه شیراز هستیم که بسیاری شهروندان شیرازی از این وضعیت اعلام نگرانی کرده و خواهان ممنوعیت جدی برای تردد و پارک خودروهای سنگین در معابر شهری و عمومی شیراز هستند.

بروز مشکلات ترافیکی ، آلودگی صوتی، سلب آرامش عابران و شهروندان، بهم ریختگی سیما و منظر شهری،تخریب زیرساخت‌ها از جمله دغدغه‌هایی است که توسط شهروندان‌ شیرازی اعلام می شود.

ورود کامیون‌ها و دیگر خودروهای سنگین به محدوده شهری شیراز و حوادثی که به واسطه تردد این خودروهای سنگین بوجود آمده مدتی است که بیشتر شده و از این جهت نگرانی‌هایی را برای ساکنان این شهر به وجود آورده که تردد این کامیون‌ها زیبایی و آرامش شهرشان را برهم زده است.

تردد این کامیون‌ها به دلایل متعددی ازجمله جثه بزرگ، نقاط کور و حادثه ساز بسیار و شلوغی خیابان‌های شیراز تصادفات بسیاری که اغلب نیز دلخراش است را بوجود آورده است.

بازشدن پای کامیون‌ها به خیابان های شیراز و عدم چاره اندیشی برای وضعیت کمربندی این شهر که اکنون عملا به مسیری شهری بدل شده و به قتلگاه معرف است باعث شده سهم خودروهای سنگین در سوانح رانندگی شیراز به شدت افزایش یابد.

یکی از شهروندان شیرازی ساکن در منطقه غرب شیراز گفت: کلانشهر شیراز از ابتدای مهرماه سال گذشته تاکنون به دلیل بازگشایی مدارس و بازگشت روال عادی پس از همه گیری بیماری کرونا بسیار شلوغ و پرترافیک است.

میلاد اسلامی افزود: تردد خودروهای سنگین در اغلب ساعات روز در خیابان‌های شیراز بر وضعیت شلوغ و پرترافیک این شهر افزوده به نحوی که بسیاری از رانندگان زمان زیادی را در این شهر پشت ترافیک سرسام آور صرف می کنند و تردد زیاد کامیون‌ها و خودروهای حمل بار در سطح شهر بر تشدید این وضعیت افزوده است.

سهم خودروهای سنگین در سوانح رانندگی شیراز ب

یکی دیگر از شهروندان شیرازی ساکن بلوار پاسارگاد به خبرنگار این رسانه گفت: عبور و مرور کامیون ها و یا پارک این خودروهای سنگین در اغلب معابر شهری شیراز قابل مشاهده است.

سحر ناصری افزود: اغلب رانندگان کامیون ها در حین تردد در خیابان های شیراز در خط یک با سرعت زیاد تردد می کنند که این مساله می تواند بسیار خطرآفرین و حادثه زا باشد.

او از مسئولان شهری شیراز درخواست کرد که وضعیت تردد خودروهای سنگین در این شهر مدیریت و ساماندهی شود.

سهم خودروهای سنگین در سوانح رانندگی شیراز

جریمه بازدارنده نیست

علی شاهسون دیگر شهروند شیراز است که معتقد است جریمه تردد کامیون ها در معابر شهری بازدارنده نیست و باید این حوزه با ابزار بازدارنده دیگری از جمله افزایش نرخ جریمه یا توقیف خودرو سنگین و ... ساماندهی شود.

او ادامه داد: جریمه خودروهای سنگین برای تردد در شهر از هزینه باری که راننده کامیون برای انتقال آن دریافت می کند بسیار کمتر است و به همین دلیل جریمه ها نمی تواند مانعی برای تردد کامیون ها در سطح شهر باشد.

وی اضافه کرد: ورود کامیون به داخل شهر ضمن ایجاد ترافیک، چهره نازیبایی را به شهر داده و به نوعی در هر کوچه و خیابانی شاهد پارک کامیون‌هستیم و این‌ مسئله باعث نارضایتی و اعتراض شهروندان و کسبه شده است.

طرح تردد زمانی و مکانی در شیراز اجرا می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز یکی از معضلات اساسی کلانشهرها در تمام دنیا را ترافیک دانست و گفت: آنچه که می تواند مشکلات ترافیکی را در سطح شهرها رفع کند فرهنگ ترافیکی است.

هادی شه دوست شیرازی یکی از علت های مهم ایجاد ترافیک در این کلانشهر را فعالیت خودروهای حمل بار و کامیون در خیابان های شیراز دانست و افزود: طرح تردد زمانی و مکانی در سال ۱۴۰۲ در شیراز اجرایی خواهد شد که براساس آن تردد خودروهای حمل بار و کامیون تنها در ساعات مشخصی از شبانه روز که ترافیک وجود ندارد در شیراز امکان پذیر است که این مساله بزودی اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: شیراز کلانشهری است که اکنون در بعضی مناطق آن ترافیک آزاردهنده شده است و به همین دلیل باید تمهداتی برای رفع مشکلات ترافیکی این شهر اندیشید.

سهم خودروهای سنگین در سوانح رانندگی شیراز

اعمال قانون و توقیف قریب به ۲ هزار کامیون و خودرو حمل بار در شیراز

معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد هزار و ۶۵۰ و از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹۵ دستگاه کامیون و خودرو حمل بار به دلیل اضافه بار و ورود به محدوده شهری شیراز اعمال قانون شده است.

افشین جان پولاد افزود: در سال گذشته ۸۰ خودرو سنگین و حمل بار و در سال جاری نیز ۴۵ دستگاه آن به دلیل تخلف ورود به محدوده شهری و حمل بار اضافه بر ظرفیت خودرو به پارکینگ منتقل شده است.

وی با بیان اینکه کار نظارت بر ورود خودروهای سنگین و حامل بار در سطح شهر شیراز توسط ۶ اکیپ ویژه نظارت و بازرسی با همکاری پلیس راهور انجام می شود،ادامه داد: یکی از بزرگترین مسائل و مشکلات حوزه حمل و نقل شهری حمل محموله باری با تناژ غیر مجاز است.

سهم خودروهای سنگین در سوانح رانندگی شیراز

جان پولاد اضافه کرد: بارگیری مازاد بر ظرفیت وسایل نقلیه باری (اضافه بار) یک تخلف ترافیکی است که همواره حوزه ترافیک درون شهری و برون شهری را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با بیان اینکه این رویه خطرات و معضلاتی برای شهر و شهروندان در پی دارد،گفت: سنگین بودن وسیله نقلیه به علت حمل بار اضافه می تواند زمینه ساز بروز نقص فنی به صورت لحظه ای و مستمر در وسیله نقلیه و تصادف و بروز خسارت جبران ناپذیر برای جان و مال شهروندان شود.

وی افزود: بارگیری مازاد بر ظرفیت موجب مستهلک شدن و یا عمل نکردن قطعات خودرو ازجمله ترمز می شود که یکی از عوامل موثر در وقوع تصادفات است و چنین تخلفاتی تاثیر مخربی بر زیرساخت های شهری دارد و تخلف راننده از نظر قضایی قابل پیگیری است.

رئیس پلیس راهور شیراز گفت: پیش نویسی در خصوص تردد کامیون در سطح شهر شیراز تهیه و مصوبه شورای ترافیک را نیز به دست آورده که تردد خودروهای سنگین در سطح این کلانشهر براساس این دستورالعمل خواهد بود.

سرهنگ حمید کریمی افزود: شیراز در حوزه تردد کامیون‌ها به سه بخش تقسیم بندی شده و محدوده مرکزی که اغلب ترافیک سنگین دارد بعنوان محدوده قرمز تعیین شده است و تردد خودروهای سنگین در این مناطق از ساعت ۲۴ بامداد تا ۶ صبح مجاز است.

وی ادامه داد: محدوده دوم حاشیه مناطق مرکزی شیراز را شامل می شود که بعنوان محدوده نارنجی نام دارد که تردد کامیون در این منطقه نیز از ساعت ۲۴ تا ۶ صبح و همچنین ساعات کم ترافیکی نیز در طول روز مجاز است.

وی اضافه کرد: محدوده سبز نیز شامل محدوده کمربندی می شود که تردد خودروهای سنگین در طول شبانه روز در این نقاط مجاز است.

رئیس پلیس راهور شیراز با بیان اینکه از نظر قانونی کمربندی شیراز به دلیل اینکه در محدوده خدماتی اداره کل راه و شهرسازی است در محدوده شهر شیراز محسوب نمی شود، گفت: امیدواریم بزودی جایگزینی برای این محور پرخطر که در واقع جز شهر شیراز است درنظر گرفته و این رینگ به شهرداری واگذار شود که تردد کامیونها در این محور محدود شده و حوادث زیاد این مسیر کاهش یابد.

نقش ۲۰ درصدی کامیون در سوانح شیراز

رئیس پلیس راهور شیراز  گفت: کامیون ها در حدود ۲۰ درصد تصادفات شیراز دخیل هستند.

امنیت روانی شهروندان در ترددهای شبانه، نیازمند توجه

جدا از مساله سهم ۲۰ درصدی کامیون در تصادف‌های محدوده شهر شیراز و اینکه این رقم ممکن است بالاتر یا کمتر باشد، مساله مهم‌تر امنیت روانی شهروندان است که در پی تردد شبانه کامیون‌ها دچار خدشه شده است.

 شمار قابل توجهی از خودروهای سنگین در زمان تردد در شب در محدوده مرکز شهر قائل به رعایت سرعت مطمئنه نیستند و حرکات آنها با سرعت زیاد در میان خودروهای سواری، آرامش تردد شبانه را مختل می‌کند، موضوعی که نیاز است، مسئولان امر برای آن تدبیری کنند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
کامیون حق تردد در شهر را ندارد مگر از ساعت ۱۲شب به بعد اونم با سرعت خیلی خیلی پایین
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۴۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
خب راه رفتنه به تونل سعدیو قبل از پل کمربندی درست کنید ک از تو شهر نریم
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۳:۴۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام قدیم ازآن باوانت نیسان کچ می آوردیم شیراز
آن زمان هم قانون بود وانت هاروزواردشهر نشوند
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۳:۳۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
تقصر شماست که اجازه میدید این بنزهای غول پیکر بعد از ۴۲ و سال توی کوچه ها تردد کنند توی کشور های خارجی بعد از ۵ الی ۷ سال خودرو رو توقیف می کنند میگن سن اش زیاد شده قدیمی شده و نباید توی کوچه ها تردد داشته باشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
به نظرم یا یه راه دیگه برای کامیونا بکشید که دیگه از مسیر دکتر حسابی عبور نکنن یا اینکه فقط زمان خاصی برای عبور کامیون ها از اون بلوار بذارید چون مشکلات ماشین سنگین تو شیراز از همونجا هست
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
کامیونها رو نمیشه حذف کرد شریان اصلی اقتصاد و تغذیه هر شهر همین کامیونها هستند
فقط باید براشون زمان تردد تعیین کرد از ساعت 12 شب تا 6 صبح
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۳:۴۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
میشود برنامه ای برای آنها مشخص کرد بیشترین حادثه جاده ای پلاک استان فارس هست از اتوبوس گرفته تا وانت نیسان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
من سه ساله که از چتگر شمالی تهران به خاطر کارم امدم شیراز . قبل از این کشف حجاب اولین بار رفتم بازار شیراز وضع حجاب دریاچه خیلی خیلی بهتر بود الان از اروپا بدتر شده فقط زن اروپا داری آرایش متوسط و زیبا و ولی اینها آرایش افتضاح و زشت من کاری به حرام حلالش ندارم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۱۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
اگه یه روز بیاید شهرک فجر دوکوهک گریتون میگیره فقط
۲۴ ساعته پشت سر هم کامیون میاد و می‌ره ، اونم با چه سرعت سرسام آوری ،آرامش روحی و روانی رو ازمون گرفتن
، به معنای واقعی کلمه عصبیمون کردن حالا کم مونده که همشون بخوان تو بازده ی ۱۲ تا ۶ صبح بیان ، قشنگ خون و خونریزی راه می افته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
شیراز مهد قاچاق گازوییل. ماشین سنگینها کارشون رارهاکردن خیلیاشون ده یا20درصدسوختشون مصرف میکنن بقیه قاچاق.. خودم پمپ بنزین کار میکنم شاهدقاچاق شدیدگازوییل هستم. خیلی از کامیونها امید پیدا کردن گازوییل نفوذمیکنن محدوده شهری.. طرف میبینه گازوییل گیرش نمیاد میاد شهربمونه بعدبره دنبال سوختش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
بعضی ازاین ماشین سنگینها که قوانین رارعایت نمیکنندوتوی شهرهاجولان میدهند وپلیس هم به سادگی ازتخلف اونها چشم پوشی میکنه یااینکه زورش به اونها نمیرسه وشدند بلای جون مردم که فکرمیکنند جاده فقط مختص اونهاست ودیگران هیچ حقی ندارند
Iran (Islamic Republic of)
من احمقم
۱۰:۱۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
آقایون شیرازی یادتون نره همون خونه و شهری که داری حرف میزنی همین ماشین با راننده‌اش بار آوردن تا درست بشه آسفالت شهرتون و.....حالا که خرتون از پل گذشت هم ماشین اخ شده هم رانندها معتاد ....واقعا چش سفیدین
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۲۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
هرچی باشه راننده کامیون پایه یک هست که شما سواری‌ها قانون گریز خوابشم نمی‌بینید. پایک یعنی راننده حرفه ای
Iran (Islamic Republic of)
saeid
۰۹:۲۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
مشکلات ورود کامیون با قانون شکنی ونبود زیر ساخت مناسب شهر شیراز ورعایت نشدن پارک اتوبوس وکامیون داران در معابر وکوچه ها وبسته شدن وکم شدن دید وندیدن خودروهای مقابل وبرخورد با دوچرخه وعابر وخودروهای عبوری روبرو همراه هست
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۰۹:۱۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
دوست عزیز . شما یک بار فقط با یه تریلی توی جاده کمربندی رانندگی کنید میفهمید چرا راننده کامیون یا تریلی بجای کمربندی مسیر ممنوعه را انتخاب میکنه .. یکم هم از سواری های بگین ک‌ باعث آزار راننده ای میشه ک هزار کیلومتر را پشت فرمون بوده .
Iran (Islamic Republic of)
قرآن ناطق و امت خدا
۰۹:۰۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
باید از رانندگان متخلف ماشین رو توقیف کنند و مدرک گواهینامش رو پلیس بگیره و برن دوباره آزمون شهری و آزمون تستی آئین نامه بدن اینجوری کسی جرئت تخلف نمی کنه اینجوری هم پوستشون کندس...
این عدالته که شخص دیگه اشتباهی تکرار نکنه
طرف شوتی سواره با سرعت می چسبن بهت چراغ می دن و بوقت می زنن حتی دست انداز هم نمی گیرن خلاف خیابان هم حرکت می کنند واویلا...
خلاصه بندرعباس حتی گواهینامه خیلیها ندارن سوار ماشینن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
بندرعباس بدتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
راهنمایی‌برو‌ببین‌فقط‌اطراف‌حرم‌مطهر‌شاهچراغ‌پرسه‌میزنندهیچ‌جای‌شهر‌ نیستند‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
جاده های شیراز کشش این همه خودرو نداره ،از سمت زرقان به شرق فارس هم کمربندی نداره خدا را شکر باید بزنی وسط شهر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
راننده هم دل خوشی از دیدن قیافه شما نداره ورودی هر شهر یه مکانی درست کنین صاحب کالا هممجبور کنن بیاد اونجا تحویل بگیره عوض چرتو پرت گفتن
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۰۷:۴۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
الحق که معضل فرهنگ بد ترافیک در شیراز(شهر مهد فرهنگ!) ، شایسته نیست.جولان موتور سواران پیر و جوان در پیاده رو ها!! و خیابان ها ، کورس گذاشتن و لایی کشیدن کامیون با سواری در بلوار چمران جلو چشم دوربینها!!و پلیس..زرنگ بازی رانندگانی که(البته خودشونو زرنگ میدونن و کاری دلشون خواست میکنن) ، پارک توی پیاده رو عمومی ، مسافرکش های غیر مجاز ،خالی کردن بار وسط خیابون و پیاده رو
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۶:۳۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
جالبه که‌ نظر داده مشکل کلانشهرهای دنیا ترافیکه
در حالیکه در اروپا با وجود ماشین های زیادی که‌ دارن ترافیک خیلی کمی دارن
راه حلش راحته
بجای ساختن زیر گذر و روگذر و تونل و پل عابر پیاده که این آخری اصلا دور ریختن پول است باید حمل و نقل عمومی را درست کنند که نیاز نباشه هر نفر با يک ماشين بیاد تو خیابون
ضمنا توجه داشته باشید دود خودرو عامل سرطان هست پشت چراغ قرمز حتی الامکان ماشین را خاموش کنید
Iran (Islamic Republic of)
جابر
۰۴:۴۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
این کامیونها نیستند که تزافیک ایجاد کرده این خودروهای سواری هست که ترافیک ایجاد کرده اکثر سواری ها تک سرنشین هستن به همین دلیل شلوغ هست اگر واحد یا تاکسی سوار میشدین شهر خلوت زیبا میشد کرایه هم ارزون میشد ترافیک هم ایجاد نمیشد زود به مقصد هم میرسی
Iran (Islamic Republic of)
ابوذر کریمی
۰۴:۳۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
باسلام شهر شیراز که یه روزی زبان زده دنیا از هرچهت بود .از همه ایزان هم بزای زندگ سکونت دارن بخاطر که قانون درستی ندارد دلسوز ندارد.اصفهان ببینید چه صنعتی چقدر شهر تمیز با فرهنگی شده.یه کارخانه تولیدی درستی تو استان شیراز وجود ندارد درامد شهر اکثرا از رانت خلاف دلالی زمین دلار...صورت میگیرد.واقعا تو شیراز زندگ برای شهروندان قدیمی اصلی شیرازی سخت شده..سد معبر ورد کامیونها سود جو..دلالی. همه فکر خودشون هستن با هزارها جوان دختر بکار که کارشون شده قلیان کشیدن تو پادکها به جای این همه پارک بی وجود یه کارخانه یه مکان تولیدی میزدید تا جوانها مشغول در امد کار بشن.همه جاش مشکل داره.واقعا خدا به فریاد مردم برسه..
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۰۲:۳۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
من خودم راننده ماشین سنگین هستم وخود رانندگان هم از وضیعت ناراضی هستن چون کمربندی شیراز بیشتر مواقع از مرکز شهر هم شلوغ تر هست ولی چاره‌ای نیست .بیشتر مشکل شهر شیراز کمربندی هست که نمی‌شود گفت کمربندی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
اینجا شهر بی صاحب است بی قانون است هر کی هر کی هست اصلا اسمش شهر نیست شهر تعریف خودش را دارد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۱:۳۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
با سلام
رعایت قانون یک وظیفه هست چه برای کامیون یه سواری و حتی گاری
آقایون بی تدبیر که هرکدوم برای خودتون نظر دادین ،همین کامیون های حمل مصالح هستن که بار میرسونن مقصد و چندین کارگر و مهندس و غیره در شهر فعالیت میکنن و همین شما شب با آرامش تو خونه هاتون میخوابین ،اگه کامیون بارها مقصد نرسونن و مخصوصا سر ساختمان های در حال ساخت با خر و قاطر که نمیشه مصالح رسوند
همی یه آدم بی سواد و بی مدرک و سند میاد متنی مینویسه ،یه مشت کم خرد هم میان تایید میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلامتی تمام سنگین سواران جاده خداپشت وپناهتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام همین راننده کامیون بدبخت هست که شب روزگذشته کف دستش اززن وبچه خودش میزنه برای شما که تاصبح راحت میخوابی گوشت ومیوه وخیلی چیزهای دیگه برای جناب میاره میخوری میدونی جلگه ایرانشهرکجاست که راننده بدبخت میره تواین همه اشرا ودوزودبرای جنابی که به راننده توهین میکنه میوه میاره جنابعالی میخوری بعدشما چیکاره هستی که میگی ۶ماه یک بارازش تست بگیرین این سوارهای که مست میکنن اوناچی که ازسمت راست سبقت میگیرین میان یک بارگی جلو ماشین سنگین ترمزمیگیرن اصلا حالیت میشه که ماشین چطوری ترمزبگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
تو کمربندی شیراز اصلا ماشینهای سنگین و تریلی ها رعایت نمیکنن حتی لایی میکشن و با سرعت سرسام آور رد میشن هیچ روزی نیس که چند تا تصادف شدید توش نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
شیراز جز کلان شهر است ولی به اندازه یک ده کوچک هم قانون درونش رعایت نمیشه در تمام خیابان‌های اطراف ماشینهای سنگین تریلی رفت و آمد داره خیابان باهنر هر موقع عبور میکنی از اول خیابان تا آخر ترافیک هست بخاطر همین ماشینهای سنگین اصلا مامور راهنمایی تو شهر وجود نداره وه به‌ات کاری انجام بده
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۲۳:۱۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
چند سال پیش داخل کوچه ما طرف ماشین روشن میکنه نگاه نمیکنه ببینه کسی پشت ماشین هست یا نه پناه برخدا بچه خودش را زیر گرفت منظور این هس که اگه ماشین در خونه نمی آورد این اتفاق نمی افتاد
Iran (Islamic Republic of)
سالار
۲۲:۴۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
همین کامیون ها نباشن یه ساختمون توشهرساخته نمیشه اتفاق بعد هرگزمی افته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
بیشتر تردد کامیون در شهر از هر مدلش به دلیل قدیمی بودن بافت شهری شیراز است.. و چون تمام آن بافت دارد تخریب می شود و دوباره باز سازی می شود. چه روز باشد چه شب این کامیونها برای رساندن مصالح ساختمانی به محل احداث ساختمان‌ها و ساخت زیر ساخت‌های شهری مجبور هستند که تردد داشته باشند.. فقط این هم نیست. وقتی می خواهند آهن خالی کنند. چه شب باشد چه روز بازهم دردسر و سر و صدا دارن.. نظم دادن به این کار... کار سختی است... فقط ملت باید تا جا دارد مراقب هم باشند.. ساخت و ساز آنهم در ساختمان در شیراز زیاد شده و همه جای شهر در حال تحول است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام در خصوص اینکه کامیونها وارد منطقه ای شهری میشوند کاملأ غیرقانونی میباشد مشلاتهای زیادی برای تمام شهر چندان بوجود آورده و می‌آورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
معمولاً پلیس ها گوشه کمربندی وحاشیه ی خیابان ها می ایستد کاری به کاميون ها ندارن فقط سواری ها نگاه میکنن به بهانه ی نبستن کمربند جریمه میکنن، بدون اینکه بهت اخطار بدن، واقعا باید تاسف خورد.
Bulgaria
باران
۲۱:۳۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
خیابون منتهی ب دروازه قرآن افتضاحه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
بخدا پارسال تو صدرا کمپرسی بار شن بادامی زده بود از ماشین من سبقت گرفت سنگ به شیشه عقب خورد وشیشه شکست به صورت همسر من پاشید و فرار کرد خدا لعنتشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
برو دو
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۲۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
ببین داداش انگار خیلییی حالت خوشه طلبکارهستن خوب هم طلبکارهستن چون کاروزحمتی که اینا میکشن هیچ کاری دیگه این زحمت رو نداره که درعین حال هیچ حمایتی نمیشن و درقبال کارشون کرتیه نمیگیرن وبی احترامی ک این شغل بهشون میشه هیچ شغلی نمیشه که البته هرکی بی احترامی کنه و هرچی بگه لایق خودش و خانوادش هست ای کااااششش هم صدایی بین ماها بود و یک هفته تمام راننده ها هرکی هرماشینی داره بزنه کار بشینه کنار دست زنوبچش اونوقت اونای ک صداشون بلند میکنن بی احترامی میکنن نون برای خوردن بنزین برای سوارشدن ماشینشون هرچی که فکرش کنید رو میتونن گیر بیارن اونوقت ببین حرجو مرج میشه یا نه فقط ی هفته اونو موقع از بالاترین مقام تا کمترینش میان مصاحبه کنن و خواهشو تمنا کنن ک استارت کنن برن دنبال کارشون یا نه ولی حیف ک ماها هم صدا نیستیم اونوقت چهارتا شخصی ک همه تارو طایفشون رو جمع کنی هم نمیتونن یه لاستیک چرخ همین کامیون هارو بخرن یا نه اونوقت همینا میبینی چطور ماستشون رو کیسه میکنن یه شایعه میسه که رانندها تانک میخان اعتصاب کنن هیچ پمپ بنزینی پیدا نمیکنی که صف نبسته باشن از ترس نبود بنزین حالا این به قلم از هزاران خدمتی هست ک همین رانندهای ک متاسفانه توکشور ما برخورد شایسته ای با این قشرزحمت کش کم توقع نمیشه آره عزیزان ما رانندها از ماست که برماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
بعضی از کامیون ها تو خیابون تک چرخ میزنن و جون مردم به خطر میندازن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
یک چیزی بگو که به عقل جور بیاد برادر
Iran (Islamic Republic of)
علیرضاغلامی
۱۸:۴۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
همه حق نظردارند ولی حق توهین ندارند ما بهترین پلیس راه رو داریم ولی متاسفانه کمربندیه درستی نداریم اینقدرشلوغه هزارتا ورودی داره سواریها اصلا رعایت نمیکنن تا یه ماشین سنگین ازپل فسابیاد اکبراباد باید هزارتا ترمز بزنه وهزارتا اشهد بخونه تا سواری ازفرعی نیاد داخل کامیون ماشینهای ترو بارفروش سده معبرمیکنن سواری یه دفعه میزنه ترمز میوه بخره راهسازی باید این مشکلاتو حل کنه نه پلیس راه رانندهای کامیون فیلسوند اقایی که سواد داری یه هفته برو جاده هرچه بلدی ازسرت میپره داداش کامیون هست که همه امکانات الان درخونته وقتی یه بنزمدل پنجاه شده دوملیارد باید ازکجا بیاره ماشین بروز بخره
Iran (Islamic Republic of)
رضا رضایی
۱۷:۴۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
ما موقع سربازی دمار از روزگار ما در آوردند ، اما الان سربازان خدایی میکنند . فقط در خیابان های وسط شهر پلیس هست و دیگر هیچ .
Iran (Islamic Republic of)
مهرزاد
۰۸:۳۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
ملت دارن از کامیون حرف میزنن شما از سربازی
Iran (Islamic Republic of)
K1
۱۷:۲۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
در شیراز پلیس راهنمایی و رانندگی وجود داره اما بیشتر پاتوق این عزیزان خیابان زند هستش و یا معابری ک براشون بیشترین سود مالی رو داشته باشه منظورم جیب خزانه دولت هستش . تردد گشت نامحسوس باید در تمام معابر بخصوص پر تردد گشت زنی بیشتر از حد نرمال داشته باشند نه فقط موقع بروز حادثه ، قبل از حادثه باید جلوگیر این جور خطرات بود ن بعد از حادثه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
درود بر شما
از مسولیت محترم خواهشمندیم که در طول شبانه روز یک بار به خیابان فر گاز جنب پارک ابی فروزان سری بزنند
که این منطقه اصلا تبدیل شده به پارکینگ تریلر های حاوی سوخت خطرناک.و شیمیایی.
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۰۲:۲۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
مسئول ؟مگه داریم توی این شهر ویران توی این بلبشو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
سواری‌ها اکثرا یکی رو بلند کردن و دیگه حواسش به رانندگیش نیست که کجای جاده رو گرفته و مشغول....انتظار دارن براشون بوق نزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۵:۴۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
وقتی شهردار فرمانداری بومی نباشن هزاران مشکل وجود داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
آقای که میگی باید راننده ها تست روانی بشن.اول روانی خودت هستی.دوم اگه همین ماشین‌ها نباشن خود خودت از گرسنگی میمیری
Iran (Islamic Republic of)
علي
۰۸:۴۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
دمت گرم ،خبر ندارن اگه راننده نبود از کجا ارد میاد از کجا دارو میاد،بنزینی که میریزن تو خودروهاشو کی آورده..... بی خوابی و سختی کارهای راننده نمی بینن راننده ماشین سواری اصل نمی‌فهمه وقتی ماشینی سنگین با بار میاد ترمز نمیگیره
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۲۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
کمربندی شیراز در حال حاضر شده بلوار و از داخل شهر جدا نیست و دایم سر دور برگردان ها شاهد فجایعی می باشیم و بهترین کار این است که چپ و راست دور برگردان ها دست انداز بگذارند تا شاهد انگونه فجایع نباشیم. موید باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
راننده های کامیون اکثریتشون مدرک لیسانس دارند و گواهینامه پایه 3 و 2 و 1 را گرفته اند و معمولا سن بالا هستند و فرهنگشون از خیلی از راننده های سواری بیشتر است راننده های کامیون ماهها از خانواده به دورند و شب تا صبح در دل جاده برای یه لقمه نون هلال برای زن و بچشون بعضیا خیلی بی انصافند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
همین شماها که میگید کامیون شب تا صبح بیاد برای مصالح بردن یا بتن ریزی اولین نفری هستید که شب صدای ماشین سنگین تو گوشتون باشه سروصداتون میره تو آسمون
کمپرسی و میکسر و بونکر سیمان اجازه ی تردد دارن ولی باید با احتیاط بیشتری رانندگی کنن
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۳:۳۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
اگر کامیون نباشد از گرسنگی خواهید مرد در ضمن کامیون همه جا را آباد میکند ولی خودش هیچ کجا جایی ندارد خلاف کردن اتومبیل های سواری را نمی‌بیند حتی رانندگان کامیون در بیابان هم از دست خودروهای سواری عاجز هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام شیراز بشدت نیاز به محیط زیست فعال و بروز داره و پارک بازی که همه را شهرداری جمع کرده شادی شهر پارک آزادی بچه های شیراز حتی نسبت به روستاها از امکانات تفریحی و بازی برخوردار نیستند در ضمن مکانهای خوب شیراز شده جولانگاه تریلی و کامیون و موتورمثل بلوار جمهوری که حتی یک پل عابر پیاده برقی و استاندارد ندارن
Iran (Islamic Republic of)
علی اصغر صادقی
۱۳:۲۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
در بلوار سفیر جنوبی شیراز که محل سکونت ماست تقریبآ به ازای هر ۵منزل یک کامیون پارک می کنند .چون این خودروها قبل از حرکت باید چند دقیقه روشن باشند بعد حرکت کنند صدای ناشی از آنها بشدت اعصاب ما رو خراب و عصبانی می کنند .به هر جا زنگ می زنیم ترتیب اثر نمی دهند.
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۳:۲۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام دوستان یک طرفه قضاوت نکنید یک کامیوندار که ساکن شیراز باشه وبه منزلش میخواد بره وجایی هم برای کامیونش در ورودیهای شهر شیراز یا همون پارکینگ توقف ماشین سنگین ساخته نشده کجا ماشینشو پارک کنه در ضمن الان جلو درب منزل متعلقات کامیونها به سرقت میره چراغ زاپاس باطری که بعظا خیلی گرونقیمت هستن چه چارهای برای این کامیون دار مانده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
اگربه فکر کلانشهر شیراز ومردم بودیدفکری به حال کمربندی شرق شیراز می کردید تا ماشین های سنگین مجبور به ترددازمیدان الله یاگل سرخ به داخل شهر وعبورازدوربرگردان تخت جمشید نباشند.حتی رانندگان خودروهای سنگین،تریلی خودرادرمعابر عمومی پارک می کنند وباخیال راحت برای استراحت به منزل خودشان تشریف می برند.خیابان خوشه درتخت جمشید شرقی با آن شلوغی وباعرض10مترهمیشه چهار،پنج دستگاه تریلی یا کفی تریلی پارک هست وهیچکسی پاسخگونیست.اگرقانونی وجود داشت واقعا این رانندگان جرات قانون سکنی داشتند.
Iran (Islamic Republic of)
زارعی
۱۲:۱۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
بنده شخصأ شاهد بودم چند روز پیش تو بلوار حسینی الهاشمی شیراز کامیون همچین با سرعت میرفت که بوق میزد و رانندگان خودرو ها از جلو اون میرفتن کنار که له نشن ،این درسته آخه؟
Japan
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
واقعا چرا نباید شیراز مثل تهران باشه قانونش مگه همه داخل یه کشور نیستیم و قانون واسه همه نیست تهران با اون جمعیت آدم لذت میبره از خیابون‌ها
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد نامی شهروند
۱۱:۲۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
واقعا شیراز خیلی بی در وپیکر هست.شما فلکه معلم و بلوارشهید رجایی فرهنگ شهرنگاه کنید مابقی جاها بماند پیش کش بیشتر از کمربندی ها کامیون رفت و آمد میکنه.دائم ترافیک هست.ولی هیچ مسئول یا ماموری هم متاسفانه نیست..
Iran (Islamic Republic of)
ایهان شیراز
۱۱:۱۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
دوست عزیز ،شهرداری و راهنمایی و رانندگی و شرکتهای بتونی با زد و بند خودش عامل اصلی این داستانه.
ساعت 11 ظهر اوج ترافیک ملاصدرا میکسرهای بتونی با اون دستگاه بتون ریز اختاپوسی که بعضا کل معابر رو مسدود میکنه و هر لحظه ممکنه جون یه راننده ثالث یا شهروند رو بگیره.جلو همین داستان رو بگیرن، مابقی پیشکش.
Turkey
Mom
۱۰:۵۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
قانون مندترین کشور دنیا آلمانه شما همه جا هر ساعتی میتونی باکامیون تردد کنی فقط جایی که برای کامیون مشکل پیش میاد کامیون ممنوعه..بعد کمربندی ساختن برای کامیون از دست رانندگانی جالب سواریها همیشه ترافیکه یا تصادف ..افتضاحترین رانندگی سواریها از قدیم اول شیراز در سطح جهانی بعد اصفهان ..اگر کامیونها مثل سواریها رعایت نمی‌کردند نصف شیراز زیر خاک بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام درشیراز سواری ها باید بروند درجاده ها دور بزنند غولهای جاده درخیابانها که مردم رو له کنن نمی دانم وظیفه ی پلیس و راهنمایی رانندگی چیه فقط حقوق مفت بگیره یا اینکه استراحث کنن
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۰:۲۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
اگر همین غول ها کف خیابان های شیراز نبودند الان شما نه خانه داشتید نه نان نه....
Iran (Islamic Republic of)
جاویدزارعی
۰۹:۳۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
حق با عزیزانی هست که می‌گویند کامیون وارد شهر شیراز نشود کمی منطق وخدا پسندانه فکر کنیم از کمر بندی شیراز که مخصوص کامیون ها وقتی میخوای گذر کنی سواری اصلا رعایت حال راننده سنگین سوار را نمیکنه واز همه بدتر تمام دستفروشان کنار کمربندی شیراز پارک میکنن وخودروهای سواری برای خرید وسایل نقلیه خود را همین طور به وسط،خیابان به امان خدا رها میکنن وباعث ترافیک‌های سرسام آور میشه که واقعا رانندگان سنگین سوار مجبور میشن از داخل شهر که به اصطلاح خلوتتررانندگی کنن که بااعتراض شهروندان مواجه میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
اگر چرخه این غولهای آهنین نباشد فقط و فقط نون رو چطوری می خواستید تهیه کنید
دیگه بقیه مایحتاج ضرروی زندگی پیش کش شما عزیزان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
خواهش میکنم جلوی تخلف وسرعت این کامیونها را در شهر صدرا بگیرید خلاف جهت درب لواردوستی متصل به کمربندی صدرا حرکت میکنند و نترس و بدون رعایت حق تقدم و با سرعت وارد خیابانها وکوچه ها میشوند به طوری که یک روز با ماشین از پارکینگ اومدم بیرون و یک دفعه کامیون با سرعت زیاد پیچید و نتونست سمت خودش بپیچه و لاین سمت مخالف که مربوط به مابودروهم با سرعت اشغال کرد وخدا بهمون رحم کرد و فکرمیکنند چون ماشینشون بزرگتره پس همیشه هم حق مال اوناست و ماها بایدتابع اونا باشیم خواهشا نگذارید با جان مردم بازی کنند
Iran (Islamic Republic of)
هاشمی سیداسماعیل
۰۸:۲۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
اکثر کامیون ها شرکت جهاد نصر هستن،طرف راننده است دلش که نسوخته،،سودش میخواد سپاه ببره مزاحمت و خطر تصادفاتش مال مردم بیچاره هست.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۳۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
جهت اطلاع جنابعالی شرکت جهاد نصر زیر مجموعه جهاد سازندگی سابق است که دیگه وجود نداره ، کارهای سازندگی در شهرها مثل پل سازی ها بعضا توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) انجام میشه ، که در حال حاضر قرارگاه از دولت بابت ساخت و ساز زیر ساخت های شهری ، پل ها ، جاده سازی ، پروژه های عمرانی کلان طلبکار است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
باسلام قبلا برای کامیون تو شهر قانون بود ساعت مشخص..میزان بار .وبرگ تردد.الان هیچ قانونی نیست اگر باشه اعمال نمیشه.روزی چقدر همین کامیونها جوانان مزدم نقص عضو.بدبخت میکنن.پلیس هم اصلا نیست فقد جریمه که به نفع پلیس دولت هست که باز دارنده نیست.فقط درامد از راه خلاف میخان بس.کو گوش شنوا..؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
درود بر کامیون داران بخدا هیچ راننده کامیونی دوست ندارم داخل شهر بیاد جز مجبور باشه هر کمربندیم که هست شده مخصوص سواری پدر ما درمیاد تاکمر بندی شیراز را ردکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
یک هفته نباشن نمی تونین زندگی کنین بواسطه همین کامیونها دارین جولان می‌دین هزار تا حسن را به یه عیب نفروشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
این حرف همیشه یادت باشه می بخورممبربسوزان مردم آزاری نکن بااین کامیون ازرده خارج ۵۰سال قبل دودزااینقدرمردم آزاری نکنیدپلیس راهورشیراز،حداقل ازپلیس راهور تهران یادبگیره فقط ۱۲شب تا۶صبح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
بیسواد تو هستی
Iran (Islamic Republic of)
امیدوار
۰۶:۰۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
تو جاده که هستیم با سرعت کندشون باعث اعصاب خردی میشن اما نمیدونم چرا تو شهر که میان؛ اینقدر تند میرن.متاسفانه یکی از همین ماشینای سنگین جان یکی از بستگان موتور سوار مارو گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
چون اکثر این راننده کامیون بی سواد هستن بارهاشده تو جاده بین شهری لاین سقبت با ۵۰ سرعت میگیرن چون دست انداز کمه خوب لامصب علت اینکه لاین کند به این وضعیت در اومده اضافه بارخودکامیون و ترمزناگهانی که آسفالت پله کر دو چاله درست میکنید حداقل خواهشا لاین سرعت داغون نکنیدبا اعصاب ماشین سواری بازی نکنید فحش و لعنت برپدرمادرتون نخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
موتور سوار باید احتیاط میکرده و با سرعت مجاز و کلاه ایمنی موتور سواری میکرده تا موجب مرگ نشه
Iran (Islamic Republic of)
م. سلیمانی
۰۵:۲۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
چرا راهنمایی و رانندگی این موضوع را جدی نمی‌گیرند!؟ بیشتر ماشین های سنگین توسط رانندگان در کنار درب منزل خودشان پارک می کنند ، در صورتی که بایستی در ترمینال و پارکینگ ماشینهای سنگین در ورودی شهرها پارک کنند و سپس به خانه ها بیایند ، این موضوع قانونی در سراسر ایران اجرا نمی‌شود!
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۰:۳۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام .ساکنین شهرک فجر دوکوهک به علت وجود معادن ماسه در طول ۲۴ساعت شبانه روز شاهد تردد زیادکامیون هستند .با وجود افزایش جمعیت نسبت به سال‌های قبل متاسفانه تعداد کامیون ها هم درمسیر معدن های ماسه دراین شهرک افزایش یافته خواهشمندیم یک روز جهت بازدید به شهرک فجر دوکوهک تشریف بیارید ووضع اینجا را هم تماشا کنید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۰:۰۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
نویسنده نا آگاه تا بوده هس بهترین راننده مال کامیون بوده هست اگر کامیون نباشه چطور عمرانی شهر آباد میشه چطور ساختمونه ساخته بشه چطور زیر بناهای شهر آباد بشه کامیون همیشه حواسش هست کجا باید بره یا نره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
عموجان جوک نگوساعت ۱۲شب تا۶صبح کارکن توشهرجای این کامیون ۵۰سال قبل نیست که این ماشین لنگن داغون که هیچ استانداری ندارن و درهیچ کجا دنیا حداقل ۳۰سال تولیدن میشن با این آلودی بالا و ایمنی ضعیف حداقل شب تاصبح کارکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
با پارک کامیون تو کوچه و خیابون ؟ با عبور کامیون تو طول روز ؟ ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
مخصوصا خیابان امیرکبیر که خیابان اصلی ماشینای سنگینه غیر ممکنه ماشین سنگین نبینی
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۳:۴۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
رانندهای کامیون هم مجبور هستن که مسیرشون، توخیابون باشه، اونها هم با مشقت، مسیری که برخلاف میل، واز روی اجبار باید طی کنن،
رانندهای ماشین سبک، کمی بی گذشت شدن، وهمیشه عجله، بیدقت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
اگه ماشین سنگینهانبودن اقتصادکشورمیخابیدآخه راننده ماشین سنگین آدرسش برای توشهرهست باید چه خاکی توسرش بزنه مگه مریضه بیاتوشهرکه دورتادورش سواری گرون قیمتووخطرهم هر لحظه درکمین ضمن اینکه خیلی ازماشینای سبک هم اصلارعایت سنگین سوارارانمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۳۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
مردم از عملکرد سازمان ترافیک شهرداری و پلیس رانندگی راضی نیستند برخورد مناسب قاطعی با افراد خاطی نمیشه جریمه نقدی توقیف خودرو و گواهینامه میتواند اعمال شود چه تعداد افراد بی گناهی که بعلت بی احتیاطی رانندگان کشته میشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
دقیقاحرف حساب مشهدهم همین مشکل دارد وقتی حقوق خوب نباشه خداوکیلی دقت کنیدچهره پلیس راهور زحمت کش ،یاحتی نیروهای نظامی ازدرون داغون هستن به غیرشغل نظامی گری بااین تورم چندشغل دیگه کارمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام شما که میگویید کامیون وارد شهر نشود جریمه سنگین بشوند آیا به اینهم فکر کردید که اگر همین به اصطلاح شما غولها نباشن خانه وآپارتمانهای شما چطور ساخته میشون تازه همین الان هم به کامیونها ظلم نشود هر تصادف مقصر راننده کامیون نیست فقط به خاطر کامیون ممنوع مقصر شناخته میشوند پس یکم انصاف داشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۷:۲۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
خیلی شهرها ،انتهای شب تا اوایل صبح مصالح میارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
همین کامیونها یه چندتا میله به قسمت پایین سپرشون اضافه نمیکنن که اگه تصادف کردن با یه خودروی سواری خودروی سواری نره زیر کامیون با کمترین سرعت !!! کامیون دید کافی واسه عبور از ترافیک نداره واسه همینه ورودش تو ساعت شلوغی به داخل شهر ممنوع شده ! دیگه جای پارک کردنشون تو کوچه ها و خیابونهای شهر که نیست !! نه فقط شیراز این مشکل تو خیلی از شهرها هست . کافیه تو شهرکها حرکت کنی کلی کامیون پارک شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
قانون میگه دتردد کامیون در مدودهٔ شهری ممنوع هست این که شما میفرمایید ساختمان سازی و آپارتمان سازی به تردد کامیون ها بستگی داره دلیل بر قانون شکنی نیست.
در تمام شهرها ورود کامیون به محدودهٔ شهری فقط در روز و ساعت های خاصی انجام میشود اما در شبراز متأسفانه هیچ محدویتی نداره و کامیون ها حتی در کوچه پس کوچه ها هم تردد میکنند
Iran (Islamic Republic of)
م. ح
۲۲:۳۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
واقعا چی بگم، خیلی این کامیون ها، بی معنی هستن با اون هیکل های گندشون هر جا هم دلشون بخواد پارک میکنن، اتوبوسای بین شهری هم همینه، شهر پر شده است این وسایل وبا اون بوق های ناهنجارشون، متاسفم برای مسولین شیراز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
,عموجان ماشاالله به جونت باشه سنی هم نداری ،چندساله تونه!!
تردد کامیون براساس قانون درتمام کلانشرهاوشهرهای بزرگ در ایران ودرتمام دنیافقط شب تاصبح آزادآقای راننده کامیون شب تاصبح مصالح ساختمان خالی کنیدکامیون تاکسی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
شما سواری‌ها باید سالی یه بار امتحان گواهینامه بدید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۱:۳۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
بفرما شما بیا بارها جابه جا کن تا این کامیون ها با هیکل گندشون آرامشت خراب نکنن
مرد حساب حرف میزنیا
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۹:۵۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
پشت هر هیکل گنده ای مردانگی،و غیرت و نون حلال هست گلم، یه کم مطالعه بکن تا متوجه بشید که همین عزیزان راننده با زحمات شبانه روزی که می کشند چقدر تو زندگی تان تاثیر دارد. قشر زحمت کش همین رانندگان عزیز هستند.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۲۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
عصرهای جمعه دوازه قرآن خیلی شلوغ هست ک کامیون ها جلوی چشم ماموران پلیس در حال حرکت هستند و وجود آنها باعث دو چندان شدن ترافیک می شود و با وجودیکه جلوی چشم پلیس هست ، هیچ کاری صورت نمی گیرید، چرا جلوی تعدادی از رانندگان متخلف گرفته نمی شود ، اگر ماشین آنها برای مدتی توقیف شود دیگر از داخل شهر عبور نخواهند کردند ، دود آنها از یک طرف، بوق وحشتناک آنها از طرف دیگر و طلبکار بودن آنها هم نوبره، لطفا با آنها برخود قاطع شود
Germany
Hh
۱۶:۰۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
از شیراز به‌ سمت مرودشت تردد کامیون آزاده و هیچ منعی نداره
مسیر اکبر آباد به سمت شیراز ممنوع هست
نمیدونی نظر نده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
شیراز ...بی در و دروازه ترین شهر
Germany
ناشناس
۲۱:۱۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
شهرداری و پلیسای شیراز کلاهاشونو یه وجب بذارن بالاتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
ورود خودروها به داخل شهر روزها باید ممنوع گردد. میزان بار باید کنترل شود. باسکولها دو قبض یکی برای پلیس و دیگری برای بارنامه صادر میکنند که اضافه بار در انها لحاظ نشده. رانندگان خودروهای سنگین باید از لحاظ سلامت روانی تست شوند و هر ۶ماه موظف به ارائه گواهی عدم اعتیاد گردند. دفترچه ساعت زنی الکترونیکی باید برای کامیونها تنظیم گردد تا مانع مسابقه در جاده ها گردد
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۹:۳۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
عزیز اینا که گفتی به فکر ماموران یامسئول نمیرسه!!!!
یا تو قانون نیستن ؟
میدونی برای اجرای هیمن برنامه ها چقدر هزینه برای دولت میندازه؟ دولتی که پول یارانه نداره بده.
اگه همین قانون که هست اعمال بشه و جرائم زیاد بشن و راننده های متخلف با زیر لفضی در نرن .
مشکل حل میشه. فکر کردین تو جوامع پیش رفته چه جور میشه جلوی کلی آدم با طرز فکرهای فاسد ومختلف گرفت؟
با اعمال قانون!
من راننده بیابون هستم وقتی میبینم نه پارکینگ خارج از شهر درستی هست نه خودروی عمومی و تاکسی که منو به داخل شهر ببره چیکار کنم!؟
مشکل راحت با گفتن و قانون گذاشتن حل نمیشه.
کاش پلیس اعمال قانونش محکم و قاطع و همیشه بود.
Iran (Islamic Republic of)
مردم شیراز
۲۰:۴۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
در شیراز ما یک عده آدم بی خاصیت داریم حتی شما در خیابان پلیس نمی بینید ..هرج و مرج ترافیک موج میزند ...تریلی تو خیابان سرو ته می کند و هیچ‌کس پاسخگو نیست ...هیچ طرح عمرانی نمی بینید در شهر فقط یک عده چمن آب می دهند و آب هم خیابان را بر داشته و شیر آبها خراب است ...خاک سیمان در شهر ریه مردم را خراب کرده محیط زیستی نداریم استاندارد که یک اداره نمایشی هست ...ای داد
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۸:۳۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
همه برنامه ریزی شده برای نابودی شیراز و ایرانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
چرت نگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
من در مورد شهر شیراز چیزی نمیدانم اما این غولهای آهنین در جاده شیراز تا تهران حسابی باعث دردسر هستن بایو فکری برای این مشکل دولت انجام دهد
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۲۰:۲۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
هیچ متولی برای اجرای این برنامه در سطح شهر شیراز وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۹:۴۴ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
شیراز که پلیس راهنمایی ندارد، که بخواد قوانین ترافیکی را اجرا بکنه.
آخرین اخبار