پذیره‌نویسی و تامین مالی پروژه بیواتانول کرمانشاه

استاندار کرمانشاه از پذیره‌نویسی و تامین مالی پروژه بیواتانول کرمانشاه از طریق بازار سرمایه خبر داد.

محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در جلسه هشتاد و سوم شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه که امروز (۱۹ اردیبهشت) برگزار شد، گفت : با پیگیری‌های صورت گرفته پروژه بیواتانول کرمانشاه برای اولین بار در کشور در بورس پذیرش و تامین مالی شد که رقم این تامین مالی حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان است.

وی از بیواتانول به عنوان یکی از طرح‌های مهم و اثرگذار کرمانشاه در زمینه تولید و اشتغال یاد کرد و افزود: این شیوه تامین مالی طرح‌ها باید در کرمانشاه ادامه‌دار باشد تا مایه خیر و برکت برای مردم و ایجاد اشتغال مولد و پایدار شود.

استاندار کرمانشاه سپس به لزوم تحقق شعار سال اشاره کرد و یادآور شد: آنچه که برای کشور در زمینه رشد تولید و مهار تورم در نظر گرفته شده، در کرمانشاه ضرورت دو چندان دارد.

صحرایی معتقد است، اگرچه در مجموع تورم کرمانشاه به میانگین کشور نزدیک است، اما باز هم باید برای کاهش بیشتر تورم تلاش کنیم.

وی رشد تولید را با هدف کمک به اشتغال استان ضروری دانست و عنوان کرد: هر تصمیمی که مقدمه ساز ایجاد اشتغال در کرمانشاه و بهبود فضای کسب و کار باشد، باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار کرمانشاه بر لزوم برگزاری مستمر جلسات شورای گفتگو تاکید کرد و ادامه داد: مباحثی که در این شورا مطرح می‌شود باید زمینه کارشناسی داشته باشد و با وسواس پیگیری شود، زیرا هر تصمیم شورای گفتگو مستقیم بر جامعه کارگران و کارفرمایان اثرگذار خواهد بود.

صحرایی اظهار کرد: لازم است از دل شورای گفتگو دستورالعمل‌هایی با هدف راهگشایی در فضای کسب و کار استان بیرون بیاید.

پروژه در حال احداث بیواتانول کرمانشاه بیش از ۹۰ درصد پیشرفت دارد. ظرفیت تولید این واحد روزانه ۲۰۰ هزار لیتر بایواتانول سوختی و همچنین روزانه ۱۸۰ تا ۲۰۰ تن کنجاله تخمیری خوراک دام و طیور (DDGS) می‌باشد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.