۱۳ پنل خورشیدی بین عشایر بروجرد توزیع شد

رییس اداره امور عشایر بروجرد گفت: سال گذشته ۱۳ دستگاه پنل خورشیدی بین خانوار‌های عشایری بروجرد توزیع شد.

نوراله مصطفی نژاد رییس اداره امور عشایر بروجرد اظهار کرد: با توزیع پنل‌های خورشیدی بین عشایر بروجرد، امکان دسترسی آن‌ها به برق ارزان و انرژی پاک فراهم شده است.

او بیان کرد: پنل‌های خورشیدی مولد انرژی‌های تجدیدپذیر، ارزان قیمت و قابل حمل است که نقش موثری در رفاه زندگی‌های عشایری دارد.

رییس اداره امور عشایر بروجرد یادآور شد: پنل‌های خورشیدی ضمن تامین نور و روشنایی لازم، امکان بهره‌برداری از تلویزیون، شارژ تلفن همراه و نورافکن، تامین سوخت و سایر وسایل و امکانات الکترونیکی را در دورترین مناطق برای عشایر فراهم می‌آورد.

مصطفی نژاد اضافه کرد: این پنل‌های خورشیدی به منظور رفاه حال عشایر و با اولویت زنان سرپرست خانوار در مناطق عشایری فاقد برق شهرستان توزیع شده است.
رییس امور عشایر شهرستان بروجرد ادامه داد: این پنل‌ها قابلیت فرآوری ۱۰۰ وات برق را دارند و می‌توانند روشنایی حداقل ۱۰ شعله لامپ کم مصرف، شارژ چراغ قوه و گوشی تلفن همراه را تامین کنند.
مصطفی نژاد گفت: هم اکنون ۷۰۰ خانوار عشایر شهرستان با داشتن ۱۱۰ هزار راس دام سبک و سنگین سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن فرآورده گوشتی تولید می‌کنند که هر گونه کمک در حل مشکلات این قشر از جامعه به نوعی حمایت از تولید به شمار می‌رود.

برچسب ها: پنل ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.