کتابخانه ها کارآفرین تربیت می کنند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: طرح ساخت کده کودک در کتابخانه ها ، زمینه آشنایی کودکان را با کار تولیدی و کارآفرینی آشنا می کند.

حاجی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: کتابخانه دیگر فقط مکانی برای مطالعه کتاب نیست و تبدیل به پایگاه فرهنگی اجتماعی شده است.

وی افزود :جهت رشد و پرورش نسل آینده ، قصد داریم بخش کودک را به (ساخت کده کودک) تبدیل کنیم تا کودکان با کار تولید آشنا شوند و در ذهنشان برای تبدیل شدن به کارآفرینان آینده آماده شود.

محمدقلی معاون بنیاد علوی کشور گفت: ما در بنیاد علوی به دنبال ایجاد پایگاه فرهنگی و اجتماعی در جهت رشد، توسعه و توانمند سازی همه جانبه اقشار مختلف جامعه به وِیژه مناطق مرزی هستیم و در این راستا از طرح‌های کتابخانه‌ها حمایت میکنیم.

وی همچنین: طرح ساخت کده کودک در کتابخانه را جذاب و کار جدیدی است و پشتیبانی ویژه از طرح را خواهیم داشت.

عملیات اجرایی کتابخانه علامه امینی قهستان  در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل پروژه به ۱ میلیارد تومن اعتبار دیگر نیاز است و پیش بینی می شود این کتابخانه هفته دولت افتتاح می شود.

این کتابخانه ۲۴۰ متر زیربنا شامل دو سالن مطالعه برادران و خواهران، بخش کودک (ساخت کده کودک)، و مخزن کتاب است که جمعیت بیش از۳هزار نفری این شهر را تحت پوشش خود قرار می دهد.

هم اکنون در قهستان کتابخانه یک ساختمان استیجاری است که ۴۰۰ نفر عضو وبیش از ۱۱ هزار نسخه کتاب دارد.

معاون بنیاد علوی همچنین برای ساخت کتابخانه شهر گزیک قول پیگیری برای تامین اعتبار و اجرای شروع پروژه را داد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.