آغاز نصب برج خط ۴ مداره غرب رشت - انزلی - پره سر

مجری طرح خطوط شرکت برق منطقه‌ای گیلان از آغاز عملیات اجرایی نصب برج خط ۴ مداره غرب رشت - انزلی - پره سر خبر داد.

محبت بیژن، مجری طرح خطوط شرکت برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی نصب برج خط ۴ مداره غرب رشت - انزلی - پره سر گفت: با اجرای این طرح، بخشی از انرژی تولید شده در نیروگاه پره سر به شبکه سراسری منتقل می‌شود.

او در جریان بازدید خبرنگاران از اجرای این طرح در محدوده روستای چمثقال صومعه سرا افزود: این پروژه با هدف انتقال بخشی از تولید نیروگاه پره سر به شبکه سراسری و کمک به حذف حبس تولید این نیروگاه در حال اجرا است.

به گفته مجری طرح خطوط شرکت برق منطقه‌ای گیلان، طرح خط ۴ مداره مختلط ۲۳۰ و ۶۳ کیلوولت غرب رشت - انزلی - پره سر از طرح‌های مهم و استراتژیک استانی و کشوری است که از محله «پس ویشه» شهر رشت آغاز و به نیروگاه پره سر در شهرستان رضوانشهر ختم می‌شود.

بیژن تصریح کرد: با اجرای این طرح، بخشی از برق تولیدی نیروگاه پره سر به شبکه سراسری منتقل شده و موجب افزایش پایداری شبکه انتقال انرژی برق در گیلان و تکمیل رینگ ۲۳۰ کیلوولت شبکه برق در این استان می‌شود.

او با بیان اینکه طول این خط انتقال ۵۱ کیلومتر است و ۱۴۴ دستگاه فونداسیون دارد، گفت: عملیات نصب پایه‌ها به پایان رسیده و مرحله نخست نصب برج‌های آن از سوی شرکت فرانیرو آغاز شده است.

مجری طرح خطوط شرکت برق منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه تاکنون ۳۰ برج نصب شده است، افزود: سیم کشی برج‌ها بعد از برداشت محصول برنج در منطقه آغاز خواهد شد.

بیژن تصریح کرد: پیش بینی می‌شود عملیات نصب برج‌ها حداکثر تا پایان امسال به پایان برسد.

پروژه خط ۴ مداره غرب رشت - انزلی - پره سر از سال ۱۳۹۰ شروع شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.