دستاورد‌های هوافضای سپاه در قم به نمایش گذاشته می‌شود

جانشین فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) قم گفت: دستاورد‌ها و توانمندی‌های نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قالب نمایشگاه تخصصی در مقابل دید مردم این استان قرار می‌گیرد.

سردار مهدی کبیری‌پور گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه، ارائه دستاورد‌های نظام اسلامی در حوزه صنایع دفاعی به خصوص بخش هوافضاست تا مردم تحقق شعار ما می‌توانیم را در میدان عمل مشاهده کنند.

جانشین فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) قم بیان کرد: این نمایشگاه از روز شنبه بیست و سوم اردیبهشت‌ماه جاری تا پنجم خرداد ماه از ساعت هشت صبح تا ۹ شب در محل باغ موزه دفاع مقدس قم پذیرای مردم خواهد بود، البته به دلیل راوی محور بودن این نمایشگاه و لزوم برنامه‌ریزی برای ارائه گروه بندی بازدیدکنندگان، افراد علاقه‌مند به حضور در نمایشگاه باید از قبل در سامانه https://b ۲ n.ir/n ۶۹۳۸۵ ثبت نام کنند.

او ادامه داد: در این نمایشگاه ابتدا توضیحات کلی برای ایجاد آمادگی ذهنی به مخاطبان ارائه می‌شود و سپس مردم از دستاورد‌های نیروی هوافضای سپاه پاسداران در پنج بخش موشکی، پدافندی، پهپادی، عملیات هوایی و فضایی بازدید می‌کنند.

کبیری‌پور گفت: مردم در این نمایشگاه مشاهده خواهند کرد ما از روزگاری که هیچ دفاعی در برابر حملات موشکی رژیم بعثی در برابر خود نداشتیم، به چه سطحی از پیشرفت‌های موشکی رسیده‌ایم و این موضوع باعث تقویت خودباوری ملی است.

جانشین فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) قم افزود: دشمنان در زمان‌های گذشته ما را تهدید نظامی می‌کردند، اما بعد از نمایش توانمندی‌های موشکی در سال‌های اخیر، ادبیات آنان تغییر کرد تا به امروز که دیگر موشک‌های ما با برد بلند، به صورت نقطه زن توانایی نابود کردن هر هدفی را دارد.

او ادامه داد: در این نمایشگاه همچنین مکانی با عنوان «سیلی سخت» طراحی شده که در آن تصاویر و اسنادی از ضرباتی که نظام اسلامی به شیطان بزرگ آمریکای جنایت‌کار وارد کرده در آن به نمایش گذاشته شده‌است.

جانشین فرمانده سپاه قم با اشاره به این که جنگ‌های امروز هواپایه است و پهپاد در آن نقش تعیین کننده دارد، گفت: نمایش توانمند‌های پهپادی از دیگر نکات جذاب این نمایشگاه است که در آن توانایی نیروی هوافضای سپاه در ساخت انواع پهپاد‌های پیشرفته با قابلیت مداومت پروازی بالا در مسافت‌های طولانی در معرض دید بازدید کنندگان قرار می‌گیرد.

او افزود: غرفه دشمن شناسی از دیگر مکان‌های طراحی شده در نمایشگاه توانمندی‌های هوافضای سپاه در قم است که در آن اقتدار ایران در رصد پایگاه‌های آمریکایی و اسرائیلی در منطقه به نمایش گذاشته شده‌است، همچنین در این نمایشگاه غرفه‌ای به نام صعود ۴۰ ساله وجود دارد که به بیان دستاورد‌های نظام اسلامی در حوزه‌های مختلف می‌پردازد.

جانشین فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) قم با اشاره به این که نمایشگاه توانمندی‌های نیروی هوافضای سپاه در قم تنها بخش بسیار کوچکی از قابلیت‌های این نیرو را به نمایش می‌گذارد، ادامه داد: در این نمایشگاه، بخش پایانی نیز برای بازدیدکنندگان در فضای باز طراحی شده‌است که عظمت کار نیروی هوافضای سپاه را به نمایش می‌گذارد، در این بخش انواع سامانه‌های پیشرفته موشکی، پدافندی و راداری همچون سامانه سوم خرداد که توانست پهپاد پیشرفته آمریکایی را شناسایی و منهدم کند به نمایش گذاشته شده‌است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار