مالک شریعتی نیاسر:

عمق فرهنگ در کتاب است

یک نماینده مجلس گفت: کتاب به این دلیل که محصولی پایدار در حوزه‌ فرهنگی و اجتماعی در جوامع مختلف است، از جایگاه بسیار والایی برخوردار است.

مالک شریعتی نیاسر؛ نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک به اهالی فرهنگ و صنعت نشر به مناسبت آغاز به کار نمایشگاه کتاب سی‌وچهارم بیان کرد: همان‌طور که می‌دانید صنعت نشر کشور با همه‌گیری بیماری کرونا مانند سایر صنایع متحمل زیان‌های بسیاری شد و تبعات جبران‌ناپذیری را تجربه کرد، اما مسئولان برگزاری نمایشگاه کتاب تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کرده و با برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب گامی نو در خدمت به کتاب‌دوستان برداشتند. امیدواریم نمایشگاه کتاب، این رویداد ملی و تاثیرگذار در فرهنگ کتابخوانی جامعه، امسال از رونق بسیار خوبی برخوردار باشد.

 وی با بیان اینکه بسیار اهل مطالعه است و سعی می‌کند هر سال از نمایشگاه کتاب بازدید کرده و خرید کند، اضافه کرد: کتاب را بسیار دوست دارم و از خواندن کتاب‌های مورد علاقه‌ام لذت می‌برم. از زمانی‌که سمت نمایندگی و خدمتگزاری به مردم را در مجلس شورای اسلامی بر عهده گرفتم، علاوه بر همه حوزه‌ها در زمینه کتاب‌های تخصصی بیشتر مطالعه می‌کنم. یکی دیگر از زمینه‌های مورد علاقه‌ام مطالعه سرگذشت و زندگی عالمان و بزرگان دین است. از طرفی، چون سه فرزند کوچک هم دارم در کنار آن‌ها هم به خواندن کتاب‌های حوزه کودک روی آورده‌ام. دو روز پیش یکی از کتاب‌های فرزندم در زمینه کتاب سال اولی‌ها به نام «زا تا زاقوله» که محتوای آن داستان‌های جذاب برای یادگیری آسان حروف الفبا بود، مطالعه کردم. در این کتاب حروف الفبای سخت فارسی در قالب داستان طوری برای کودک بیان می‌شود که ضمن ایجاد علاقه‌مندی به یادگیری او را به خواندن بیشتر تشویق می‌کند.

شریعتی نیاسر ادامه داد: امسال تصویرگری کتاب‌های داستانی ویژه کودکان بسیار پیشرفت کرده است. در گذشته کتاب‌های ترجمه در حوزه کودک بسیار زیاد بود. به نظر من نویسندگان ایرانی باید پرکار شوند و در زمینه ترویج فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی آثار داستانی متناسب با فرهنگ کشورمان خلق کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با بیان اینکه عمق فرهنگ در کتاب است، گفت: کتاب به دلیل این‌که یک محصول پایدار در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی در جوامع مختلف است به نظر من از جایگاه بسیار والا و تاثیرگذاری در تقویت دیپلماسی فرهنگی کشور‌ها برخوردار است و نمایشگاه کتاب به‌عنوان مکانی بسیار دلنشین برای تبادلات فرهنگی و فکری کشور‌های مختلف با جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: کتاب با وجود فناوری‌های جدید ارتباطی همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است و هیچ‌وقت در زندگی بشر فراموش نمی‌شود، شاید روش‌های مطالعه با حضور شبکه‌های اجتماعی تغییر کرده باشد، اما به گفته کتاب‌خوانان حرفه‌ای، کتاب الکترونیک هیچ‌گاه نمی‌تواند جای کتاب‌های کاغذی را بگیرد.

مالک شریعتی نیاسر در پایان با اشاره به شعار نمایشگاه سی‌وچهارم «آینده خواندنی است»، گفت: وجود کتاب‌ها به شکل پادکست نشان می‌دهد آینده علاوه بر این‌که خواندنی است شنیدنی هم هست. بعضی مخاطبان دوست دارند به‌جای دیدن و ورق زدن کتاب محتوای آن را بشنوند. به نظر من مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توانسته‌اند با برگزاری نمایشگاه کتاب، سلیقه‌های گوناگون قشر‌های مختلف را در حوزه کتاب و کتابخوانی در نظر گرفته و خدماتی درخور ارائه دهند. برگزاری همزمان نمایشگاه مجازی و حضوری کتاب یکی از اقدامات بسیار قابل تقدیر مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که جای تشکر و قدردانی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار