اتحادیه عرب «تجاوزات» رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد

اتحادیه عرب در نشست اضطراری خود «تجاوزات» رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد و خواستار دخالت نهاد‌های بین‌المللی و اعمال فشار بر این رژیم شد. 

اتحادیه عرب عصر امروز (چهارشنبه) نشستی اضطراری در سطح نمایندگان دائم کشور‌های عضو برگزار کرد و جنایات رژیم صهیونیستی در بمباران غزه را محکوم کرد.

به گزارش روزنامه الاحرام، در بیانیه شورای اتحادیه کشور‌های عربی، تجاوزات، محاصره و جنایات گسترده رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در قدس اشغالی، نوار غزه، جنین، نابلس، اریحا، رام الله و سایر اراضی اشغالی به شدت محکوم شد.

در این بیانیه آمده است که «همبستگی خود با مردم فلسطین را اعلام کرده و از پایداری آنان در برابر تجاوز‌های صهیونیست‌ها حمایت می‌کنیم».

همچنین اعضای اتحادیه عرب از شورای امنیت درخواست کردند مسئولیت خود را در زمینه حفظ صلح و امنیت بین‌المللی بر عهده گرفته و فشار لازم را بر رژیم صهیونیستی برای توقف تجاوزات و محاصره تحمیل شده به مردم فلسطین اعمال کند. اتحادیه از آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل خواست تا گزینه‌های عملی و مؤثر را برای حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی اجرا کند.

گفتنی است، پس از به شهادت رسیدن سه فرمانده ارشد جهاد اسلامی فلسطین به دست نظامیان اشغالگر، تنش‌ها در نوار غزه بالا گرفته است. طی بمباران‌های رژیم در دو روز اخیر، ۲۰ غیرنظامی که برخی از آن‌ها کودک بودند، شهید شدند. منابعی در حماس گفته‌اند جناح مقاومت به صورت متحد «درس بزرگی» به رژیم صهیونیستی خواهد داد و پاسخ‌ها به این اقدام محدود به یک جناح خاص نخواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
France
ناشناس
۰۸:۴۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
اين محكوميت ها پوچ و بي ارزش بوده و هست. اگر كشورهاي نفتي عربي فقط لفظي تهديد به قطع صادرات نفت خويش تا حل مشكل فلسطين نمايند انوقت نتانياهو و بايدن به پابوسي اين كشورها ميافتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
محکومیت فایده ای نداره،قطع کامل روابط تجاری و سیاسی با غده سرطانی و ماشین کشتار بشریت اگر راست می گویید.
آخرین اخبار