تصویب ۱۷ مصوبه در سفر نایب رئیس مجلس به کوهدشت

در سفر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به شهرستان کوهدشت ۱۷ مصوبه در جهت رفع مشکلات این شهرستان تصویب شد.

 نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه ۵ معاون وزیر با حضور دز شهرستان کوهدشت به بررسی مسایل ومشکلات این شهر ستان پرداختند.

حضور در محل ایجاد سد خسرو آباد، واریانت گردنه‌ی پای آستان، بازدید از محور چهار خطه کوهدشت زانوگه، ساخت بیمارستان رازی، واریانت چنار از محور کوهدشت به خر م آباد، از برنامه‌های سفر اقای نیکزاد به کوهدشت بود.
 
علی نیکزاد در سفر به شهرستان کوهدشت گفت: ۵۰ میلیارد ریال برای انجام مطالعات سد خسروآباد تخصیص داده می‌شود.
 
او با اشاره به این‌که شرکت آب‌وفاضلاب لرستان ۳۰ میلیارد ریال از محل سفر رئیس‌جمهور برای رفع مشکل فاضلاب و آب‌های سطحی رومشکان کمک کند، بیان کرد: ۱۰۰ میلیارد ریال برای کمک به تکمیل مجموعه‌های ورزشی کوهدشت و رومشکان از محل سفر رئیس‌جمهور تخصیص می‌یابد.
 
نیکزاد گفت: تعریض پنج کیلومتر از جاده سه‌راه کارخانه گچ به کونانی تا شهریور امسال و تأمین و نصب پنج کیلومتر نیوجرسی در حوزه رومشکان توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای انجام می‌شود.
 
او با اشاره به تخصیص ۱۲۰ میلیارد ریال برای کمک به طرح واریانت گردنه پای‌آستان و تخصیص ۵۰ میلیارد قیر به این محور افزود: طرح واریانت محور چنار در مسیر خرم‌آباد به کوهدشت خط‌کشی می‌شود.
 
نایب‌رئیس مجلس با بیان این‌که تکمیل طرح واریانت چنار در محور خرم‌آباد به کوهدشت حداکثر تا آذرماه امسال باید به بهره‌برداری برسد، عنوان کرد: مطالعات آزادراه کربلا با قید فوریت انجام شود.
 
او بیان کرد: ۱۰۰ میلیارد ریال برای کمک به طرح تعریض خروجی کوهدشت- سه‌راهی زانوگه توسط شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور تخصیص داده می‌شود.
 
نیکزاد با اشاره به اخذ تسهیلات ۴۰۰ میلیارد ریالی از بانک ملی مازاد بر تسهیلات قبلی به بیمارستان ۲۵۰ تختوابی کوهدشت گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال نیز از محل منابع حاصل از مالیات بر ارزش‌افزوده به این پروژه توسط معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت تخصیص می‌یابد.
 
نایب‌رئیس مجلس از تخصیص صددرصدی اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی به طرح بیمارستان دوم کوهدشت خبر داد و ابراز کرد: ۵۰۰ میلیارد ریال از محل مصوبات سفر رئیس‌جمهور به این بیمارستان اختصاص می‌یابد.
 
نیکزاد با اشاره به ضرورت احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی رومشکان اظهار داشت: ۲۰۰ میلیارد ریال از محل منابع حاصل از مالیات بر ارزش‌افزوده و ۱۸۰ میلیارد ریال از محل توازن به این طرح اختصاص می‌یابد.
 
او افزود: هر کدام از شهرداری‌های کوهدشت و رومشکان اگر طرح توجیه‌داری را از طریق معاونت عمرانی استانداری به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ارسال کنند تسهیلات بلندمدت ۴۰ میلیارد ریالی دریافت می‌کنند.
 
نایب‌رئیس مجلس از اختصاص یک دستگاه ون به شهرداری‌های کوهدشت و رومشکان در صورت درخواست خبر داد و عنوان کرد: ۵۰ تن قیر به این شهرداری‌ها مازاد بر سهمیه قبلی اختصاص می‌یابد.
 
او با اشاره به اختصاص یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی به شهرداری کوهدشت افزود: ۳ میلیارد ریال به هر یک از شهرداری‌های رومشکان و کوهدشت کمک می‌شود.
 
حجت الاسلام مبلغی نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به محرومیت خاص در شهرستان کوهدشت و رومشکان خواستار توجه جدی و محرومیت زدایی و تکمیل طرح‌های عمرانی این دو حوزه شدند.

برچسب ها: اعتبار ، مصوبات سفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.