هشدار آلمان به اتحادیه اروپا درباره مقابله با چین

آلمان به کشور‌های اروپایی درباره هدف قرار دادن چین در بسته جدید تحریم‌های روسیه هشدار داد.

اتحادیه اروپا تاکنون ۱۰ بسته تحریمی را علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین به تصویب رسانده است. گرچه بسته‌های پیشین تحریمی علیه مسکو تنها ماشین جنگی و اقتصاد این کشور را هدف قرار داده بود، اما بروکسل در نظر دارد در بسته جدید تحریمی علیه روسیه کشور‌هایی که به دور زدن تحریم‌ها کمک کنند را نیز در لیست سیاه خود قرار دهد. شرکت‌هایی از ایران، چین، ازبکستان و قرقیزستان در خطر تحریم‌های جدید اروپا قرار دارند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، پنج دیپلمات آگاه که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کردند آلمان به کشور‌های اروپایی درباره هدف قرار دادن چین در تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه و پیامد‌های آن هشدار دادند. 

بروکسل در بسته جدید تحریمی به دنبال آن است که راه‌های دور زدن تحریم‌های روسیه را بگیرد. اعمال تحریم علیه کشور‌های ثالث از جمله اقدامات اتحادیه اروپا محسوب می‌شود. کشور‌های اروپایی به دنبال آن هستند که طی یک سازوکار بخصوص کشور‌هایی که اقدام به بازصادرات کالا‌های تولیدی قاره سبز به روسیه می‌کنند را در لیست تحریم‌های خود قرار دهند. 

از آنجا که شماری از شرکت‌های چینی در این فرآیند در لیست سیاه تجارت اتحادیه اروپا قرار خواهند گرفت، اکنون آلمان نسبت به این موضوع و هدف قرار گرفتن پکن به کشور‌های اروپایی هشدار داده و نگرانی خود را در این زمینه اعلام داشته است. 

منابع دیپلماتیک می‌گویند شماری دیگر از کشور‌های اروپایی نیز در راستای هشدار برلین، خواستار ایجاد یک موازنه میان اعمال تحریم‌ها علیه روسیه و آسیب به روابط دیپلماتیک و پیوند‌های اقتصادی با سایر کشور‌های جهان شدند. 

ایتالیا با حمایت از طرح آلمان، معتقد است به جای هدف قرار دادن کشور‌های خارجی، باید تنها شرکت‌های بین المللی ناقض تحریم‌ها هدف قرار گیرند. 

منابع دولتی آلمان می‌گویند برلین با برون مرزی کردن تحریم‌های اتحادیه اروپا با هدف مبارزه با دور زدن تحریم‌ها مخالف هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار