افزوده شدن ۱۰ دستگاه واگن به ناوگان حمل و نقل ریلی آذربایجان غربی

با هدف ارتقای کیفیت و کمیت خدمات مسافری ریلی در آذربایجان غربی ۱۰ دستگاه واگن به ناوگان حمل و نقل ریلی افزوده شد.

 با هدف ارتقای کیفیت و کمیت خدمات مسافری ریلی در آذربایجان غربی از سوی سازمان اموال تملیکی ۱۰ دستگاه واگن به ناوگان حمل و نقل ریلی این استان واگذار شد.

 رییس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی روز پنجشنبه در آیین واگذاری این واگن‌ها در ایستگاه راه آهن قره تپه سلماس به خبرنگاران گفت: این واگن‌ها با همکاری دستگاه‌های اجرایی و قضایی و رفع مشکل کمیسیون ماده یک، توسط سازمان اموال تملیکی به شرکت وارد کننده واگذار شد و قرار است در مسیر ارومیه به تهران و ارومیه به مشهد در شبکه ریلی مورد استفاده قرار گیرد.

سید عبدالمجید اجتهادی افزود: طبق آماری که از سوی شرکت بهره بردار ارائه شده، سالانه ۱۰۰ هزار نفر با استفاده از این واگن‌ها در شبکه حمل و نقل ریلی جابجا خواهند شد.

رییس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ارزش ريالی این واگن‌ها را حدود ۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: هزینه‌های دولتی مربوط به این واگن‌ها به صورت کامل پرداخت و به شرکت خصوصی واگذار شده است.

استاندار آذربایجان غربی هم در بازدید از این واگن‌ها گفت: ما برای راه اندازی شرکت‌های بین المللی ریلی در استان آمادگی کامل داریم و سعی می‌کنیم با رفع مشکلات مربوط به حمل و نقل ریلی، از این ظرفیت در استان به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

محمدصادق معتمدیان افزود: آذربایجان غربی تاکنون نتوانسته است از ظرفیت حمل و نقل ریلی در راستای توسعه خدمات مسافری بویژه خدمات حمل و نقل بار استفاده کند، ولی در صدد هستیم با همکاری راه آهن کشور، این مهم را به سرانجام برسانیم.

مقام ارشد اجرایی استان همچنین ضمن شنیدن مشکلات تجار در خصوص حمل و نقل ریلی در منطقه، با قربانی مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان تماس تلفنی برقرار و بر رفع مشکلات با نگاه ویژه شرکت رجا تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.