هواشناسی زنجان نسبت به بارش‌های رگباری و خیزش گرد و غبار هشدار داد

اداره کل هواشناسی استان زنجان نسبت به بارش‌های رگباری باران، تگرگ، وقوع رعد و برق و خیزش گرد و غبار هشدار داد.

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه این وضعیت جوی از بعدازظهر شنبه آغاز خواهد شد، افزود: منطقه اثر این سامانه شهرستان‌های زنجان، طارم، ابهر، خرمدره، سلطانیه، ماهنشان، ایجرود و خدابنده خواهد بود.

حسین سلطانی با بیان اینکه این شرایط جوی تا اواخر روز دوشنبه هفته آتی ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خطر اصابت صاعقه و آسیب و خسارت به محصولات کشاورزی، اختلال در تردد در محور‌های کوهستانی، آسیب به تاسیسات مرتفع شهری و روستایی، احتمال سقوط بنر‌های تبلیغاتی و درختان خشکیده بر اثر وزش باد شدید اثر مخاطره‌ای این شرایط جوی پیش بینی شده است.

وی به هم استانی‌ها توصیه کرد: از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و حضور در ارتفاعات به جهت احتمال وقوع رعد و برق خودداری و در سفر‌های برون شهری به خصوص تردد در محور‌های کوهستانی به دلیل احتمال بارش برف احتیاط و سرعت مطمئنه را رعایت و از عبور و پارک خودرو‌ها کنار درختان خشکیده و بنر‌های تبلیغاتی خودداری کنند.

سلطانی یادآورشد: کشاورزان نیز باید از محصولات و تاسیسات خود در برابر شرایط جوی بیان شده محافظت، تجهیزات سامانه‌های ضد تگرگ را آماده سازی و راه اندازی و از محلول پاشی و سم پاشی درختان و دیگر محصولات خودداری کنند.

وی دمای هوای فعلی شهر زنجان را ۲۰ درجه سانتیگراد ذکر کرد و گفت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه افزایش یافته است.

سلطانی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهر‌های مختلف استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوا در زنجان ۹ و ۲۵ درجه، خرمدره ۱۱ و ۲۶ درجه، ابهر ۱۰ و ۲۵ درجه، آببر ۱۷ و ۳۱ درجه، سلطانیه هشت و ۲۴ درجه، قیدار هشت و ۲۳ درجه و ماهنشان ۱۲ و ۲۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

وی خنک‌ترین نقطه استان طی شبانه روز گذشته را خیرآباد با ۶ درجه و گرمترین نقطه را گیلوان با ۳۳ درجه سانتیگراد بیان کرد

برچسب ها: هواشناسی ، گرمترین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.