رزمایش بزرگ جهاد دامپزشکی در منطقه سیستان اجرا شد

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان از برگزاری رزمایش جهادی و ارائه خدمات رایگان دامپزشکی استان طی سه روز اخیر به دامداران شهرستان‌های زابل، نیمروز، هامون، زهک و هیرمند خبر داد.

غلامرضا سرگزی   اظهارداشت: منطقه سیستان از گذشته قطب دامداری و دامپروری بوده و زندگی و معشیت خیل عظیمی از مردم منطقه وابسته به این حرفه است، اما قهر طبیعت و خشکسالی‌های متوالی، شرایط زندگی و تولید را برای دامداران و عشایر با مشکلات فراوانی مواجه کرده است.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی درمان ضد انگلی جمعیت دامی، واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری‌های واگیردار دامی، استفاده از مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی و درمان به موقع دام‌ها در کنار آموزش و توانمند سازی دامداران بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان افزود: به این منظور قرارگاه محرومیت‌زدایی سازمان دامپزشکی کشور با برنامه‌ریزی و برگزاری رزمایش بزرگ جهاد دامپزشکی در منطقه سیستان و پای کار آوردن دامپزشکان بخش‌های دولتی، خصوصی، دانشگاهی، بسیجیان، دستگاه‌های اجرایی و نیرو‌های مردمی آستین همت را برای خدمت به مردم بالا زده‌اند.

وی در خصوص آغاز اردو‌های جهادی دامپزشکی در شهرستان‌های استان گفت: برگزاری رزمایش‌های جهادی و ارائه خدمات دامپزشکی رایگان از قبیل واکسیناسیون، سم پاشی جایگاه و بدن دام، معاینه و درمان دام‌های بیمار و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی- ترویجی به منظور توانمندسازی جامعه روستایی و عشایری یکی از اهداف مهم سازمان دامپزشکی به شمار می‌رود که اجرای آن‌ها رضایتمندی دامداران را به همراه دارد.

سرگزی افزود: در این راستا با برنامه ریزی و هماهنگی‌های انجام گرفته با سازمان بسیج سازندگی، فرمانداران و بخشداران در منطقه سیستان نخستین رزمایش جهاد دامپزشکی با بکارگیری حداکثری از توان نیروی انسانی با بکارگیری ۱۱ تیم و مشارکت بیش از ۸۰ نفر از دامپزشکان و متخصصان در شهرستان‌های زابل، نیمروز، هامون، زهک و هیرمند برگزار شد که در اجرای این طرح علاوه بر کمک به حفظ سرمایه‌های دامی کشور، افزایش تولید و بهره‌وری دام‌ها و کنترل بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام به ماندگاری مردم در روستا‌های منطقه و تامین امنیت غذای نیز کمک شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار