زنجان در رتبه ۱۳ شاخص درآمد متوسط خانوارهای کشور قرار گرفت

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: بر اساس نتایج طرح هزینه و درآمد مرکز آمار ایران، از لحاظ درآمد متوسط، خانوارهای زنجان در رتبه ۱۳ بین استان‌های کشور قرار گرفته است.

خلیل قاسملو معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: بر اساس نتایج طرح هزینه و درآمد مرکز آمار ایران در ۱۴۰۰ متوسط هزینه خانوارهای شهری کشور معادل ۹۲۵ میلیون‌ ریال و متوسط هزینه خانوارهای شهری استان زنجان معادل ۸۲۸ میلیون ریال بوده و از این نظر زنجان در جایگاه نهم در بین استان‌های کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین متوسط درآمد خانوارهای شهری کشور هزار و ۱۲۴ میلیون ریال و این رقم برای استان زنجان ۹۸۶ میلیون ریال است که از این نظر زنجان رتبه ۱۳ را بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

قاسملو افزود: به عبارتی هر چند از لحاظ هزینه، خانوارهای استان زنجان در رتبه ۹ قرار گرفته است، اما از لحاظ درآمد متوسط خانوارهای استان در رتبه ۱۳ بین استان‌های کشور جای گرفته است و این یعنی میل نهایی به مصرف در استان زنجان نسبت به متوسط کشوری بالاست.

وی اظهار کرد: خانوارهای شهری استان ۸۴ درصد از درآمدهای خود را مصرف می‌کنند و این نسبت در متوسط کشور ۸۲ درصد است.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: نکته قابل توجه این است که با وجود اینکه متوسط هزینه خانوارهای استان در رتبه ۹ قرار دارد اما هنوز هزینه خانوارهای زنجان ۸۹.۵ درصد متوسط کشوری قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.