امواج ناپایدار بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: امواج ناپایدار بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت و فعالیت آن تا ۲ روز آینده در این منطقه ادامه دارد.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: این امواج ناپایدار بارشی با خود افزایش ابر، بارش باران بهاری، رعد و برق و وزش باد شدید به همراه دارند و تا عصر دوشنبه در این منطقه به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی اضافه کرد: با فعالیت این امواج ناپایدار روند افزایشی نسبی دمای هوا در منطقه ادامه دارد و طی ۷۲ مدت دمای هوا به طور میانگین ۶ درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا کرده است.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در شبانه روز گذشته چالدران با حداقل دمای ۶ درجه سانتی‌گراد، سردترین شهر و پلدشت با حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر آذربایجان غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۱ و ۳۰ درجه سانتی‌گراد نوسان داشت.

وی یادآور شد: فعالیت این امواج بارشی در مناطق شمالی و مرکزی استان، بیشتر از مناطق جنوبی است، اما انتظار داریم با تقویت این امواج بین سه تا پنج میلی‌متر بارندگی در جنوب استان نیز ثبت شود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.