از توقف در مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنید

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل به اهالی این استان توصیه کرد از تردد در مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

سیاوش محمدی گفت: از بعد از ظهر امروز تا روز دوشنبه این سامانه در استان حضور خواهد داشت و اوج فعالیت آن عصر یکشنبه خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل می گوید: انتظار می‌رود در مناطق جنوبی ومرکزی استان حدود ۲۰ میلیمتر بارش ثبت شود اما در شمال استان میزان بارشها قابل توجه نخواهد بود و حداکثر ۱۰ تا ۱۵ میلیمتر بارندگی پیش‌بینی می‌شود.

به گفته او، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن رواناب‌های درون شهری، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، اصابت صاعقه، کاهش دید افقی در راه‌های استان و ریزش سنگ در مسیرهای کوهستانی در جریان فعالیت این سامانه در استان وجود دارد و شهروندان آمادگی احتمالی را در داشته باشند.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل به عشایر استان هم توصیه کرد از چرای احشام در دامنه کوه و تردد در حاشیه رودخانه و نواحی مرتفع خودداری کنند.

اجتناب از تردد و صعود به ارتفاعات بویژه قله سبلان و عمل به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی جهت جلوگیری از خسارت سرمازدگی از دیگر توصیه‌های مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بود.

او درباره بارش‌های دو روز اخیر استان هم گفت: بارش‌های دو روز اخیر قابل توجه نبود و بیشترین میزان بارندگی در ایستگاه رضی ۳.۵ میلیمتر و کورعباسلو ۲.۸ میلیمتر ثبت شد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل همچنین درباره میزان بارش‌های ثبت شده در استان در سال آبی جاری می گوید: از ابتدای سال آبی جاری ۱۵۳ میلیمتر بارش در استان داشتیم که این میزان در مقایسه با دوره زمانی بلندمدت ۳۶ درصد و در مقایسه با سال آبی گذشته ۳۳ درصد کاهش یافته است.

محمدی گفت: متوسط بارش‌ها در سال آبی گذشته ۲۲۸.۳ میلیمتر و در دوره بلند مدت۲۳۸.۸میلیمتر بوده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.