حذف ۹ رشته از لیست اعزام به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو

مصوبات دوازدهمین نشست ستاد عالی بازی‌های المپیک، پارالمپیک، آسیایی و پاراآسیایی اعلام شد.

 به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دوازدهمین جلسه ستاد عالی بازی‌های المپیک، پارالمپیک، آسیایی و پاراآسیایی از ساعت ۹ امروز (شنبه) آغاز شد و اعضای ستاد درباره سایر رشته‌های باقیمانده اعزامی به بازی‌های آسیایی بحث و تبادل‌نظر کردند.

بعد از پایان ستاد عالی و نشست امروز موارد زیر به تصویب رسید:

۱- ارتباط بین کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک با سفارت ایران در پکن و کنسولگری شانگ‌های و همچنین مکاتبات لازم با وزارت امور خارجه از طریق وزارت ورزش و جوانان صورت پذیرد.

۲- حضور تیم ملی فوتبال در بازی‌های آسیایی (پسران) به تصویب رسید و کلیه امور این تیم با هماهنگی کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال انجام خواهد شد.

۳- تیم ملی فوتبال بانوان چنانچه به تشخیص کمیته تخصصی ستاد حداکثر تا رتبه ششم قرار بگیرد، اعزام خواهد شد.

۴- رشته‌های اسکواش (پسران و دختران)، بسکتبال دختران (پنج نفره)، دوچرخه‌سواری (کوهستان پسران، پیست و جاده دختران)، بدمینتون آقایان، سه‌گانه، شمشیربازی فلوره (پسران و دختران)، ژیمناستیک (ترامپولین)، سپک‌تاکرا (آقایان و بانوان) و دراگون‌بوت (دختران) قطعاً اعزام نخواهند شد.

۵- با اعزام تیم هندبال دختران به بازی‌ها موافقت شد.

۶- وضعیت تیم ملی والیبال دختران توسط کمیته کارشناسی بررسی و مجدداً به ستاد اعلام می‌شود.

۷- وضعیت تیم هندبال پسران توسط کمیته کارشناسی بررسی و مجدداً به ستاد اعلام خواهد شد.

۸- وضعیت تیم بسکتبال سه نفره دختران توسط کمیته کارشناسی بررسی و به ستاد اعلام می‌شود.

۹- با اعزام تیم‌های تنیس روی میز (یک دختر و یک پسر)، تنیس خاکی (یک دختر)، شمشیربازی اپه (یک دختر)، جودو (یک دختر) و تیراندازی با کمان و ریکرو (یک دختر و یک پسر)، شنا (چهار پسر) موافقت شد.

مهدی تاج رئیس فدراسیون نیز در این جلسه حضور یافت و درباره حضور تیم امید در بازی‌های آسیایی با اعضای ستاد گفتگو کرد که در نهایت اعضای ستاد تصمیم بر حضور تیم امید در هانگژو گرفتند.

همچنین در این جلسه سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگ‌های حضور داشت و درباره همکاری‌های وزارت امور خارجه با ورزش ایران در طول برگزاری بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی صحبت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار