دریچه‌های کامپوزیت، جایگزینِ دریچه‌های فلزی در قزوین می‌شود

مدیر امور مطالعات آب‌های سطحی شهر قزوین خبر داد: اولین گروه از دریچه‌های کامپوزیت به عنوان جایگزین دریچه‌های فلزی در بلوار شهید بهشتی نصب شد.

حسن سلطان محمدی مدیر امور مطالعات آب‌های سطحی شهر قزوین گفت:اولین گروه از دریچه‌های کامپوزیت به عنوان جایگزین دریچه‌های فلزی در بلوار شهید بهشتی قزوین نصب شد که از نظر اقتصادی در بلند مدت به نفع شهر و شهروندان است.

وی افزود: پروژه جایگزینی دریچه‌های فلزی با هدف افزایش کارایی، زیبایی بصری و کاهش سرقت این دریچه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

محمدی اضافه کرد: به این منظور، دریچه‌های کامپوزیت، با توجه به جنس و کارایی آن‌ها به عنوان جایگزین مناسب دریچه‌های فلزی مورد توجه قرار دارد.

 مدیر امور مطالعات آب‌های سطحی شهر معاونت فنی و عمرانی شهرداری قزوین با اشاره به اینکه اجرا و نصب دریچه‌های کامپوزیت به صورت نوین و برای اولین بار در کشور، به صورت درجا انجام می‌شود، گفت: به این معنی که دریچه کامپوزیت قبل از ورود به محل اجرا، روی دال پیش ساخته نصب می‌شود و پس از کاترزنی آسفالت و برداشتن دریچه فلزی قدیمی و دال زیر آن، به صورت درجا اجرا می‌شود که این امر سبب افزایش سرعت اجرا می‌گردد.

این مسئول ادامه داد: اجرای دریچه‌های کامپوزیت به گونه‌ای است که باعث بروز دست انداز یا چاله در معابر شهر نبوده و در طول زمان، دچار نشست نمی‌شود. همچنین هنگام اجرای آنها، محل دریچه به صورت همزمان، آسفالت و تسطیح می‌شود؛ بنابراین اجرای این دریچه‌ها در زمانی کمتر از دو ساعت صورت می‌گیرد و سبب بروز اختلال در تردد خودرو‌ها نمی‌شود.

وی تصریح کرد: دریچه‌های کامپوزیت به دلیل اینکه غیرقابل بازیافت است، سرقت نمی‌شود و با توجه به ویژگی‌های ظاهری آنها، سیمای بصری زیباتری در معابر شهری ایجاد می‌کند.

محمدی با بیان اینکه هنگام تردد خودرو‌ها از روی دریچه‌های کامپوزیت، صدایی تولید نمی‌شود و این دریچه‌ها دارای مقاومت بالا در برابر بار‌های وارده بوده و مقاوم در برابر مواد شیمیایی خورنده، آتش، حرارت و فرسایش است، گفت: دریچه‌های کامپوزیت، هزینه‌های خرید و نصب کمتری در مقایسه با دریچه‌های فلزی نیاز دارد و در بلندمدت، از نظر اقتصادی به نفع شهر و شهروندان است.

وی اظهار امیدواری کرد:در سال ۱۴۰۲ بخشی از دریچه‌های فلزی شهر با دریچه‌های کامپوزیت جایگزین خواهد شد که هزینه آن از مشارکت شهروندان در پرداخت به موقع و مستمر عوارض شهری تامین شده است.

دریچه‌های کامپوزیت از ترکیب مواد و افزودنی‌های شیمیایی و الیاف مختلف تولید می‌شود و در حال رشد و جایگزین شدن محصولات فلزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار