پنجمین جشنواره ملی موسیقی آوا‌ها و نوا‌های «لیلاخ» برگزار می شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: پنجمین جشنواره ملی موسیقی آوا‌ها و نوا‌های «لیلاخ» چهارم و پنجم خرداد ماه ۱۴۰۲ در دهگلان برگزار می‌شود.

علی اصغر دریایی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار کرد: شهرستان دهگلان به خاطر داشتن سرمایه‌های اجتماعی مشهور و تنوع و تکثر انواع آوا‌ها در عرصه موسیقی فولکلور همواره سرآمد بوده و برگزاری چهار دوره جشنواره منطقه‌ای موسیقی «لیلاخ» موید این موضوع می‌باشد.

او افزود: با همکاری و مساعدت فرماندار شهرستان دهگلان به عنوان رئیس ستاد اجرایی برگزاری جشنواره ملی «لیلاخ»، کلیه امکانات با اعلام آمادگی همه ادارات و نهاد‌ها و سازمان‌های سطح شهر شرایط لازم برای برگزاری جشنواره‌ای باشکوه فراهم شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان در تشریح روند برگزاری جشنواره موسیقی گفت: این جشنواره با دعوت از پنج گروه از خارج استان، یک گروه از اقلیم کردستان عراق و هشت گروه موسیقی سنتی داخل استان و ۶ نفر تکنواز مهمان مردم شهر دهگلان و شهر‌های اطراف خواهند بود.

 او از برگزاری ویژه برنامه بزرگداشت و تجلیل از هنرمندان پیشکسوت عرصه موسیقی «لیلاخ» همزمان با ایام برگزاری این جشنواره خبر داد و گفت: جشنواره‌های هنری در ترویج نشاط اجتماعی و امید آفرینی در جامعه مؤثر هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تصریح کرد: به منظور مستند سازی و ترویج فرهنگ مکتوب عرصه موسیقی در افتتاحیه این جشنواره از تارنمای انجمن موسیقی شهرستان دهگلان نیز رونمایی خواهد شد.

او افزود: پنجمین جشنواره ملی موسیقی آوا‌ها و نوا‌های محلی «لیلاخ» امسال به صورت غیر رقابتی برگزار می‌شود و گروه‌های حاضر در این جشنواره بنا به اجرا‌های انجام شده بر اساس سبک و سیاق علمی عرصه موسیقی و همچنین میزان استقبال تماشاچیان از گروه‌ها برای جشنواره‌های دیگر نیز دعوت و به صورت ویژه امکان اجرای موسیقی را خواهند داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.