مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری استانداری قم خبر داد

رشد ۵۰ درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در قم

ابوالفضل شهیدی مهر گفت: امسال در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی ۱۳ میلیون دلار ارزش گذاری شده که در مقایسه با سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است.

به نقل  از  استانداری قم؛ ابوالفضل شهیدی مهر،مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری استانداری قم  در گفت وگویی با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران که به نام «اکسپو ۲۰۲۳» شهرت دارد بیان کرد: این نمایشگاه بسیار موفق بود و فرصت خوبی را برای استان‌های مختلف کشور فراهم ساخت تا توانمندی‌های صادراتی خود را نمایش گذاشته و با توجه به حضور تجار و بازرگانانی از کشور‌های مختلف زمینه تبادل تجاری را فراهم کند.

او افزود: امسال از سوی وزارت کشور طرحی به نام طرح زنجیره ارزش افزوده در این نمایشگاه اجرا شد که به موجب آن هر استانی سالن‌های ویژه یا همان پاپیون اختصاص یافته تا هیات‌های تسهیل گر در زمینه تبادلات تجاری هر استان هم بخش خصوصی و هم دولتی زمینه تبادلات تجاری و صادراتی را برای استان خود فراهم کنند.

شهیدی مهر در ادامه در پاسخ به این سئوال که قم چه ظرفیت‌هایی را در این نمایشگاه به نمایش گذاشت؟ افزود: محصولات راهبردی برای استان قم صنعت کفش و صندل؛ صنعت انگشتر و عقیق و هم چنین در حوزه صنایع دستی سوهان و فرش دستبافت به معرض دید قرار داده شد گه لازم است از همکاری اتاق بازرگانی در این مدت برگزاری نمایشگاه تشکر کنیم.

او عنوان کرد: از دستگاه‌هایی هم مانند شرکت شهرک‌های صنعتی؛ شهرک سلفچگان و سازمان صمت و اتاق بازرگانی و دست اندرکاران صنایع غذایی و کفش و صندل و از جمله دستگاه‌های اجرایی و دولتی تسهیل گر در زمینه تبادلات خارجی و تجاری در این نمایشگاه حضور فعالی داشتند.

پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران که از تاریخ ۱۷ تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار