اوکراین برای ضد حمله به روسیه نیرو و مهمات ندارد

رئیس‌جمهور اوکراین که به آلمان سفر کرده است اعتراف کرد کی‌یف برای حمله به روسیه نه نیرو دارد و نه مهمات کافی.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین امروز (یکشنبه) در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در برلین اعتراف کرد اوکراین برای ضد حمله به روسیه نیرو و سلاح کافی را در اختیار ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، او در ادامه اعلام کرد که در دیدار با شولتس، در مورد وضعیت خط نبرد گفتگو کردند. زلنسکی در پاسخ یکی از خبرنگاران که از او درباره تصرف خاک روسیه در ضد حمله پرسیده بود گفت: «ما به خاک فدراسیون روسیه حمله نمی کنیم.»

رئیس‌جمهور اوکراین افزود: ما نه قدرت داریم و نه زمانی برای حمله به خاک روسیه داریم، و هیچ سلاحی نداریم که بتوانیم با آن این کار را انجام دهیم.

او ادعا کرد با وجود دلایل ذکر شده اوکراین درحال آماده سازی مراحل این ضدحمله است اما در صورتی که این طرح شکست بخورد تعدادی از کشور‌های دوست اوکراین به ضرورت گفتگو‌های صلح فکر خواهند کرد. او در ادامه ادعا کرد: اما ما تقریباً برای موفقیت آماده هستیم.

پیش از این زلنسکی وارد پایتخت آلمان شد و با فرانک والتر اشتاین مایر رئیس جمهور این کشور دیدار کرد و پس از آن برای مذاکره با شولتس به دفتر صدراعظم رفت. در آستانه ورود زلنسکی، دولت آلمان با بسته حمایت نظامی از کی یف به ارزش ۲.۷ میلیارد یورو موافقت کرد.

صدراعظم آلمان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک گفت که در طی بیش از یک سال، کل مبلغ حمایت آلمان از آغاز درگیری‌ها از اوکراین به ۱۷ میلیارد یورو رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
سرباز هم ندارد برود مزدور داعشی استخدام کند . زلنسکی اگر مردی برو خودت را دار بزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
عجب این همه تسلیحات اهدایی غرب برای جنگ صد ساله کفایت می‌کنه حتما در بازار سیاه حراج شده
Finland
ناشناس
۱۷:۳۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
موقعی که روسیه رو به حمله به اوکراین تحریک و تشویق میکردی باید فکر اینجاهاش رو هم میکردی
آخرین اخبار