امسال؛

جشنواره فرش در رزن و تویسرکان برگزار می‌شود

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: جشنواره فرش استان در نیمه اول امسال در تویسرکان و در نیمه دوم سال در رزن برگزار خواهد شد.

احمد شانیان گفت: صنعت فرش دچار رخوت شده که برای خروج از این رخوت نیاز است با برنامه‌های مختلفی این صنعت را از این حالت رخوت و ایستایی تکان دهیم.

او افزود: در نیمه اول امسال جشنواره فرش شهرستان تویسرکان و در نیمه دوم سال جشنواره فرش استان در شهرستان رزن برگزار خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه طرح‌های فرش‌های دستباف قدیمی شده اند و در این رابطه برای رونق دوباره صنعت فرش نیاز به طرح‌های جدید بازارپسند است، تصریح کرد: امسال برگزاری جشنواره‌های فرش و برگزاری کلاس‌های آموزشی فرش دستباف از جمله برنامه‌هایی است که در حوزه فرش استان پیش بینی کرده‌ایم.

شانیان با اشاره به برخی از واحد‌های راکد شهرستان رزن گفت: به زودی جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ویژه واحد‌های راکد رزن را در این شهرستان به منظور رسیدگی به مشکلات و رفع موانع این واحد‌ها برگزار خواهیم کرد.

او تاکید کرد: از اداره کل صمت درخواست داریم ناحیه صنعتی دمق و خوشه صنعتی روستای ورقستان و ماهنیان را در زمینه موزائیک سازی در دستور کار داشته باشد.
فرماندار رزن تاکید کرد: یکی از مهمترین مشکلات جدی واحد‌های صنعتی و تولیدی این شهرستان مشکل کمبود نقدینگی بوده که در این رابطه درخواست داریم در بحث تسهیلات به این واحد‌ها شهرستان رزن ویژه دیده شود.

علی‌اصغر غفاری‌آثار با اشاره به واحد‌های تولیدی ایجاد شده زیاد در خارج و یا همجوار برخی از روستا‌های این شهرستان گفت: براساس ضوابط و قوانین واحد‌های تولیدی و صنعتی باید در شهرک صنعتی مستقر شوند که در حال حاضر در این رابطه واحد‌های ایجاد شده در اطراف روستا‌ها برای مستقر شدن در سطح شهرک صنعتی به علت گرانی زمین و خدمات شهرک دارای مشکل هستند.
 
او افزود: برای ساماندهی این واحد‌ها قصد داریم که این واحد‌ها با مجوز لازم در اطراف روستا‌ها مستقر شوند و به فعالیت خود در محل زندگی خود ادامه دهند و یا واحد خود را در محل زندگی خود در اطراف همان روستا راه اندازی کنند که در این رابطه با کمک و پیگیری لازم از طریق امور زیربنایی و شرکت شهرک‌ها برخی مجوز‌ها نیز دریافت شده و نیاز به حمایت اداره کل صمت استان است.

فرماندار شهرستان رزن همچنین از اختصاص تسهیلات ۹۰۰ میلیاردی از محل سفر ریاست جمهوری به استان به واحد‌های بزرگ صنعتی این شهرستان خبر داد و گفت: در هشت سال گذشته تنها دو واحد صنعتی در شهرستان در شهرک صنعتی دارای فعالیت بودند که با روند خوب سرمایه گذاری‌های انجام شده طی یک سال گذشته ۱۷ واحد صنعتی در شهرستان در حال اجراست که پنج واحد آن در دهه فجر سال گذشته افتتاح شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.