سردار رادان:

کردستان از امن‌ترین استان‌های کشور است

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز کردستان از امن‌ترین استان‌های کشور است و این مهم به واسطه وجود شهدا بدست آمده است.

سردار احمدرضا رادان عصر امروز در یادواره ۲۱۵۶ شهید مهاجر و انصار فرماندهی انتظامی استان کردستان در سنندج اظهار داشت: شهیدان انقلاب اسلامی خود را به ابا عبدالله الحسین پیوند داده‌اند و مسیر شهدا همان مسیر ابا عبدالله حسین است و چون یاد شهدای کربلا همچنان زنده است، یاد شهدای انقلاب و مقاومت نیز همچنان زنده خواهد بود.

فرمانده فراجا تصریح کرد: شهدا در زمانی که بودند نور بودند، در زمان شهادت هم نور بودند و اکنون نیز همچنان نورافشانی می‌کنند و حکایت پر رمز و راز شهدا موجب پویایی و مانایی و زنده بودن همیشه مسیر آنان شده است.

او تصریح کرد: وقتی وارد مجلس شدم رزمندگان قدیم و رفقای قدیمم را دیدم و خانواده عزیز شهدا را دیدم تصاویر شهدایی را دیدم که با خیلی از آنها افتخار همراهی و همرزمی را داشتم در زمان طی طریق در سنندج رشته همه آنچه در ذهن داشتم، پنبه شد.

سردار رادان با گرامیداشت یاد شهدای استان کردستان، گفت: این ویژگی و اثر وجودی شهید است که هم بتواند جان دهند و هم به دیگران جان ببخشد.

او افزود: در این استان آوزاه حریت و آزادگی که پیشمرگان کرد و رزمندگان در این خطه سردادند برای همیشه در تاریخ ماندگار است.

سردار رادان گفت: کردستان یادآور روزهای مقاومت است، ارتفاعات سربه فلک کشیده و پربرف کردستان مجبور شد در برابر اراده رزمندگان سر تعظیم فرود بیاورد.

او عنوان کرد: رزمندگان کردستان همواره باید در دو گام می‌جنگیدند، جنگ با طبیعت و جنگ با دشمن و چه دشمن پستی داشتیم که در آن زمان ثابت کرد، از ابنا داعشیان است.

فرمانده فراجا اضافه کرد: این دشمن همان چیزی را که داعش در حق مردم بی‌گناه انجام داد در حق مردم این کشور از خود نشان دادند هیچ وقت فراموش نمی‌کنیم که ماموستای ما را در بین قرآن‌ها سوزاندند و رزمنده ما را در دیگ‌های آب جوشاندند.

 او افزود: ذلیلی، زبونی و نوکری بی‌اختیار ویژگی دشمنان ما است دشمنی که روزگاری در برابر صخیف‌ترین آدم‌ها کرنش کرد و زمانی در برابر کثیف‌ترین آدم‌ها سر تعظیم فرود می‌آورد.

سردار رادان عنوان کرد: سربازان ما اراده آهنین داشتند و در حالیکه دشمن اعلام کرد اگر توانستید جاده سقز به بانه را باز کنید ما منطقه را ترک می‌کنیم، اثر وجودی شهدا در این منطقه آن شد که همه آنها را آنچنان عقب راندند که برای قام قیامت در خاطره و ذهن دشمن باقی ماند.

او اعلام کرد: پیشمرگان مسلمان کرد چراغ مسیر ما شدند تا بتوانیم در تمامی منطقه کردستان قدم برداریم.

فرمانده فراجا خاطرنشان کرد: دشمن سعی داشت درگیری اول انقلاب در کردستان را درگیری شیعه و سنی و فارس و کرد قلمداد کند و پیشمرگان مسلمان کرد ثابت کردند که ما با کفر می‌جنگیم نه با کرد.

او افزود: شیعه و سنی در کردستان در کنار هم در یک سنگر به شهادت رسیدند و نشان دادند که شیعه و سنی از هم جدا نیستند.

سردار رادان با بیان اینکه روزهایی را در کردستان تجربه کردیم که به آن میزان که شهدای بومی را تشییع می‌کردیم شهدای مهاجر هم تشییع می‌شد، خاطرنشان کرد: در منطقه‌ای که اگر قرار بود عملیاتی انجام شود و گردان‌ها حضور می‌یافتند امروز زیارتگاه مردم سراسر کشور و کاروان‌های راهیان نور شده است.

سردار راداران گفت: تشعشع و اثر وجودی شهید به رفیق و خانواده او می‌رسد پدر و مادر شهید افتخار می‌کنند که مدال افتخار پدر و مادر بودن شهید را به سینه بزنند.

او با بیان اینکه اثر وجودی شهید در همسر و فرزندان و خواهران و برادرانش قرار می‌گیرد، گفت: هر کس در این مکتب و راه قرار گیرد و در این مسیر سر به سینه اطاعت از ولی امر خود بگذارد عاقبتش اگر باشد شهادت است.

فرمانده فراجا اضافه کرد: شهید همیشه وجود دارد و انگار همواره با مادر و فرزند و همسر خود ارتباطات برقرار می‌کند.

او اذعان کرد: مهاجر و انصار در کردستان ثابت کردند که جز اولین رزمندگان با بصیرت هستند چرا که در نبرد داخلی عنصر و پیرایه بصیرت تعیین کننده است و آنها از همان روز نشان دادند چراکه پشت سر امام خود قرار گرفتند.

سردار رادان تصریح کرد: امام فرمودند ما در کردستان با کفر می‌جنگیم نه با کرد و فرمودند خط مردم از ضدانقلاب جداست و کردستانی که می‌توانست صحنه نبردهای بزرگ باشد از امن‌ترین استان‌های ایران اسلامی است و این هم از اثر وجودی شهدا است.

فرمانده فراجا افزود: امروز با شهدا که جان خود را در مسیر آرامش ما فدا کردند با شهدا عهد و پیمان می‌بندیم و قول و قرار می‌گذاریم و هم قسم می‌شویم که حافظ آرامش و جان خانواده عزیز آنها خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.