تفاهم نامه‌هایی فی ما بین منطقه آزاد ارس و اداره کل نوسازی مدارس استان آذربایجان شرقی

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس تفاهم نامه‌هایی فی ما بین منطقه آزاد ارس و اداره کل نوسازی مدارس استان آذربایجان شرقی منعقد گردیده که جهت تحقق باید از سوی نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی و اداره آموزش و پرورش شهرستان جلفا پیگیری‌های لازم صورت پذیرد.

کیانی گفت: اقدامات صورت گرفته توسط سازمان منطقه آزاد ارس در حوزه آموزش و پرورش در سال گذشته بر اساس بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ صورت پذیرفت و تا حدود زیادی موظف به رعایت آن بودیم، ولی آخر سال تلاش کردیم با اعمال اصلاحیه‌های برخی از برنامه‌های مدنظر را اجرا کنیم.

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس یادآور شد: انتقال دانش آموزان از مدرسه کانکسی به مدرسه جدید و الاحداث در خداآفرین از بهترین لحظات حضورم در منطقه آزاد ارس بود.

وی در ادامه با اشاره به محدود بودن منابع مالی منطقه آزاد ارس گفت: در صورت تحقق منابع مالی بسیاری از مشکلات مطرح شده آموزش و پرورش حل شدنی بوده و امیدواریم با پیگیری نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس این امر محقق گردد و درآمد‌های حاصل از منطقه آزاد ارس که به خرانه و بیت المال واریز می‌گردد در صورت واریز به حساب منطقه آزاد ارس صرف انجام پروژه‌های عمرانی و زیرساختی خواهد شد که در تمامی حوزه‌ها موجود می‌باشد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در ادامه با اشاره به احصا ضروریت‌های هنرستان‌های موجود در محدوده منطقه آزاد ارس گفت: به جد پیگیر ترغیب دانش آموزان به سمت هنرستان هستیم تا بتوانیم کمبود نیروی کار واحد‌های تولیدی محدوده منطقه آزاد ارس را با فارغ التحصیلان متخصص هنرستان‌ها تامین کنیم.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس در خاتمه خاطر نشان کرد: موضوع رشد جمعیت مسئله مهم کشور می‌باشد که در این زمینه آماده ارائه زمین به فرزندان سوم می‌باشیم. برای تولد فرزند مشوق‌هایی برای پرسنل منطقه آزاد ارس صورت گرفته که حدالمقدور حاضر به اجرای این طرح‌ها در آموزش و پرورش می‌باشیم.

اختصاص هزار میلیارد ریال اعتبار جهت تامین زیرساخت‌های آموزشی و پرورشی شهرستان‌های جلفا و خداآفرین

 معاون فرهنگی، هنری و آموزشی منطقه آزاد ارس در جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد ارس گفت: موضوعات و مشکلات آموزش و پرورش شهرستان‌های جلفا، خداآفرین و عشایری چه از لحاظ سخت افزاری و چه نرم افزاری احصا گردیده و این مشکلات بر اساس ضرورت اولویت بندی شده است و بر اساس اولویت در دستور کار سازمان منطقه آزاد ارس قرار دارد.

 محمدزاده ادامه داد: در بحث سخت افزاری آموزش و پرورش اقداماتی از جمله خریداری تجهیزات مورد نیاز مدارس صورت گرفته است که به مدارس محدوده اختصاص خواهد یافت و در سال ۱۴۰۱ نیز برخی اقلام مورد نیاز مدارس خداآفرین خریداری و به مدارس آن ناحیه اهداء گردید.

وی افزود: در جهت تامین زیرساخت‌های آموزش و پرورش محدوده منطقه آزاد ارس اقداماتی صورت گرفته است و نوسازی مدارس محدوده منطقه آزاد ارس به جد پیگیری می‌گردد که در این راستا تفاهم نامه احداث مدرسه ۹ کلاسه معرفت شجاع، ۶ کلاسه کوی شاهمار، ۴ کلاسه توحید سیلگرد و مقاوم سازی مدرسه کوثر منعقد گردیده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۵ مدرسه جایگزین کانکسی در محدوده عشایری خداآفرین احداث گردیده و تحویل آموزش و پرورش شده است و در جانانلو یک مدرسه ۹ کلاسه و ۲ مدرسه کلاسه جهت توسعه فضای آموزشی به مدارس آن منطقه الحاق خواهد شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس در خاتمه خاطر نشان کرد: جهت تامین زیرساخت‌های آموزشی و پرورشی شهرستان‌های جلفا و خداآفرین هزار میلیارد ریال اعتبار و در حوزه برنامه‌های عملیاتی با عنایت ویژه دکتر کیانی و افزایش قابل توجه اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال اختصاص خواهد یافت.

احداث و ایجاد پردیس بین المللی ارس دانشگاه فرهنگیان از دیگر موضوعات مطرح شده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس در این جلسه بود.

این جلسه با حضور معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان جلفا، مدیران مدارس محدوده منطقه آزاد ارس و سایر مدیران منطقه آزاد ارس در سالن اجلاس منطقه آزاد ارس برگزار شد.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی گفت: اولین جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد ارس بعد از وقفه طولانی بعلت کرونا برگزار شد که به علت این وقفه مشکلات زیادی در حوزه آموزش و پرورش انباشته شده بود.

پاشایی ادامه داد:خوشبختانه در این جلسه تمامی مشکلات بررسی و بنا شد که منطقه آزاد ارس بسیاری از مشکلات زیرساختی و مشکلات دیگر که آموزش و پرورش با آن درگیر می‌باشد را مرتفع سازند.

او  افزود: خوشبختانه به سمتی می‌رویم که هیچ مدرسه کانکسی در جلفا و خداآفرین وجود نداشته باشد و تنها یک روستا دارای مدرسه کانکسی می‌باشد که احداث مدرسه در آن روستا در دست اقدام می‌باشد.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع مهم دیگر بحث نوسازی مدارس و تجهیزات آموزشی می‌باشد که منطقه آزاد ارس همت خوبی در این زمینه دارد و تجهیزات آموزشی به ارزش ۲۰ میلیارد ریال خریداری و در سال گذشته در خداآفرین توزیع و امسال در محدوده جلفا توزیع خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: مدیران عامل می‌دانند که بزرگترین زیرساختی که باید مد نظر قرار گیرد نخبگانی نگه داشتن مناطق آزاد و موضوع آموزش و پرورش است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار