تشدید مقابله با قاچاق چوب در مازندران

سومین مانور حفاظتی مقابله با قاچاق چوب و فرآورده‌های جنگلی در غرب مازندران برگزار شد.

سرهنگ محسن مرادی صادق فرماندهی یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران گفت: سومین مانور حفاظتی مقابله با قاچاق چوب و فرآورده‌های جنگلی همزمان در غرب مازندران برگزار شد.

او هدف از برگزاری این مانور را تشدید برخورد با قاچاق چوب، تشدید حفاظت از عرصه‌های طبیعی و جنگلی و همچنین نظارت بر کارگاه‌ها و کارخانجات چوب‌بری استان اعلام کرد.

او با اشاره به گشت‌های مستمر و شبانه روزی نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی در مناطق مختلف استان، افزود: با همکاری مقامات قضایی غرب استان برای مقابله با قاچاقچیان محصولات جنگلی به ویژه چوب آلات، با ایجاد ایست و بازرسی های، خودرو‌ها درمحور‌های مواصلاتی استان مورد بازرسی قرار خواهند گرفت.

مرادی با اعلام اینکه مانور تشدید حفاظت از عرصه‌های طبیعی با ۱۷ اکیپ و ۳۶۰ نیروی حفاظتی در روز گذشته برگزارشد، گفت: این طرح در همه شهرستان‌های غرب مازندران به اجرا درآمده است.

او افزود:در راستای حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی و جلوگیری از قاچاق چوب تمامی گلوگاه‌ها و شریان‌های اصلی ورود قاچاق رصد و تحت نظر قرار گرفت.

مرادی گفت: نیرو‌های حفاظتی شرکت‌کننده در این طرح در صورت مشاهده هرگونه تخلف و ورود چوب قاچاق به کارخانه‌های چوب‌بری، اقدام به تعطیلی آن خواهند کرد.

او افزود: یگان حفاظت منابع طبیعی با شماره تماس رایگان ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹ به صورت شبانه روزی آماده دریافت اخبار و گزارشات مردمی در خصوص تخریب و تصرف عرصه‌های منابع، قطع درختان و قاچاق چوب و... است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.