اوکراین: موفق به آزادسازی ۲۰ کیلومتر از مناطق اطراف باخموت شدیم

معاون وزیر دفاع اوکراین از عملیات نیرو‌های این کشور در باخموت و آزادسازی ۲۰ کیلومتر از اراضی این مناطق از دست نیرو‌های روسی خبر داد.

۱۵ ماه جنگ خونین اوکراین اکنون در جبهه‌های شرقی این کشور همچنان در جریان است. باخموت در منطقه دونتسک اکنون در کانون درگیری‌های دو طرف قرار دارد. گرچه تا چند هفته قبل روسیه در آستانه تصرف کامل این شهر قرار داشت، اما با رسیدن تسلیحات پیشرفته غربی و کمک‌های اطلاعاتی و لجستیکی آمریکا و متحدانش به اوکراین، اکنون کی‌یف در حال عقب راندن نیرو‌های روسی است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، «هانا مالیار» معاون وزیر دفاع اوکراین امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد: «نیرو‌های اوکراینی طی روز‌های اخیر حدود ۲۰ کیلومتر مربع از مناطق شمالی و جنوبی حومه باخموت را پس گرفته‌اند.»

با این حال او گفت: «ارتش روسیه در حال پیشروی در باخموت است و آن‌ها با کمک واحد توپخانه خود شهر را به طور کامل به یک ویرانه تبدیل کرده‌اند.»

مالیار در ادامه با اشاره به تقویت نیرو‌های اوکراینی در باخموت، افزود: «در شرایط فعلی نیرو‌های ما حتی بیشتر از توان خود را برای دفاع از شهر به خرج می‌دهند. این‌که دفاع از شهر چند ماه طول می‌کشد و شاهد پیشروی‌هایی نیز در بخش‌هایی از باخموت بوده‌ایم نشان دهنده سطح بالای حرفه‌ای نیرو‌های ارتش ماست. با این حال، روس‌ها از منظر تسلیحات و شمار نیرو‌ها از ما برتر هستند.»

ارتش اوکراین هفته گذشته از آغاز عملیات تهاجمی به منظور عقب راندن نیرو‌های روسی از باخموت خبر داد و مسکو نیز عقب‌نشینی ارتش این کشور از بخش‌هایی از شمال شهر را تأیید کرد. با این حال ارتش روسیه و «گروه واگنر» پیمانکار نظامی روسیه، همچنان دست بالا را در باخموت دارند. 

«یوگنی پریگوژن» رئیس گروه واگنر پیش‌تر با انتقاد از وزارت دفاع روسیه، این نهاد را به کم کاری در ارسال تسلیحات مورد نیاز به نظامیان واگنر در باخموت متهم کرده بود. با این حال این وزارتخانه بار‌ها بر تعهد خود برای ارسال تسلیحات مورد نیاز نیرو‌های روسی در جبهه‌های نبرد تأکید کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بوشهری
۲۳:۲۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام بر شهدای اوکراین ، حالم خوب میشه وقتی دلاوران اوکراین ، روسای متجاوز به درک واصل میکنند خاک بر دهان پوتین ونوکران داخلی وخارجیش ، مردم روس خیلی بیشرف هستن والله من در زمان جوانی توی جنگ بودم ولی اگه کشورم مثل روس متجاوزانه به مردم دیگری حمله کنه اگه اعدام بشم نمیجنگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
معلومه اطلاعات شما از این جنگ روسیه خیلی کمه درحد بی اطلاعی میباشید
اوکراین خودش زد زیر قرار دادهای بین المللی و پای ناتو را در اوکراین باز کرد و طبیعتاً هم باید عواقب کارش را ببیند چون عهد نامه بین المللی را نقض کرده
کسی که خربزه میخوره پای لرزش هم میشینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
الحمدالله رب العالمین
آخرین اخبار