در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

یک سوم آثار پذیرفته شده جشنواره ایثار متعلق به بانوان است

دبیر اجرایی نخستین جشنواره بین المللی فیلم و فیلمنامه ایثار گفت: به طور شاخص یک سوم آثار پذیرفته شده فیلم و فیلمنامه متعلق بانوان است.

باکیده دبیر اجرایی نخستین جشنواره بین المللی فیلم و فیلمنامه ایثار گفت: نخستین جشنواره بین المللی فیلم و فیلمنامه ایثار با بخش‌های ویژه‌ای در باره حجاب و عفاف، ایثار، مشهد و امام رضا (ع) است.

وی درباره حضور بانوان در این جشنواره گفت: از آنجایی که در جشنواره بانوی داور داریم پس احتمالا نویسنده، کارگردان و تهیه‌کنندگان زنی که صاحب آثار باشند هم در جشنواره حضور خواهند داشت.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره بین المللی فیلم و فیلمنامه ایثار درباره تازگی بخش امام رضا (ع) بیان کرد: ما نخستین جشنواره فیلم و فیلمنامه ایثار را داریم و، چون امسال اولین جشنواره فیلم و فیلمنامه ایثار است و به واسطه اینکه میهمان حرم علی بن موسی الرضا (ع) هستیم ان بخش را قرار دادیم.

وی در ادامه از آمار آثار دریافتی و حضور بخش فیلمسازی خصوصی در این جشنواره گفت: حدود ۱۳۶۵ اثر در جشنواره شرکت کردند و تعداد این آثار در بخش خصوصی و دولتی تقریبا بینابین بوده است؛ زیرا موضوع جشنواره خاص و متفاوت است که نهادها، ارگان‌ها و بعضا فیلمسازان خصوصی به صورت پنجاه درصد در جشنواره حضور دارند.

باکیده افزود: محوریت آثار تحت عنوان حجاب و عفاف و حضور فیلم سازان زن در این جشنواره به طور شاخص یک سوم در بخش فیلمنامه و فیلم آثار پذیرفته شده که متعلق به بانوان است. همینطور موضوعاتی که در جشنواره تولید شده یک سوم آن به موضوع زنان در حوزه مقاومت و جنگ تحمیلی اختصاص یافته است.

وی در باره موضوع یکی از بخش‌های نخستین جشنواره بین المللی فیلم و فیلمنامه ایثار با عنوان حجاب و عفاف گفت: طبیعتا بخش حجاب و عفاف خود می‌تواند یک جریان فرهنگی باشد؛ به خصوص اینکه بانوان خودشان این موضوعات را ساخته‌اند و به فرزندان، مادران و همسران شهدا توجه کرده‌اند، موضوعاتی که جامعه ما از آن استقبال می‌کنند و به آن علاقه‌مند هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار