استقرار و تجهیز مرز‌های کرمانشاه با عراق به اقدام‌های بازدارنده و سامانه‌های الکترونیکی، اپتیکی

فرمانده مرزبانی کشور از استقرار و تجهیز مرز‌های کرمانشاه با عراق در شمال منطقه عمومی نوسود، پاوه، ثلاث باباجانی و قسمتی از قصرشیرین به اقدام‌های بازدارنده و سامانه‌های الکترونیکی، اپتیکی، پهپادی، هلی‌شاتی و تجهیزات نوین خبر داد و گفت : هم اکنون این تجهیزات در اختیار مرزبانی‌ها قرار دارند.

احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی کشور در حاشیه بازدید از زیرساخت‌های مرز‌های قصرشیرین با اشاره به انسداد مرز‌ها گفت : اعتبار خوبی در شورای امنیت کشور مصوب شد و در اختیار ستاد کل نیرو‌های مسلح قرار گرفته که بخشی از نیرو‌های مسلح کشورمان انسداد مرز‌ها را در جا‌های مختلف انجام می‌دهند و قسمتی هم توسط مرزبانی انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه انسداد مرز‌ها ادامه دارد، اظهار کرد: استانداران استان‌های مرزی در این راه کمک می‌کنند و در جلسات متعدد پشتیبانی خود را انجام می‌دهند که به فضل الهی انسداد مرز‌ها سرعت گرفته و اقدام‌های انسداد مرز در استان‌های مرزی بیشتر در جنوب شرق و شرق، غرب و جنوب غرب و شمال غرب کشور انجام می‌گیرد که امیدواریم ظرف ۲، سه سال آینده یک نتیجه مطلوبی از انسداد مرز‌های کشورمان را در ابعاد مختلف داشته باشیم.

فرمانده مرزبانی کشور با بیان اینکه امروز امنیت پایداری در مرز‌های کشورمان وجود دارد، گفت: در مرز‌های غربی کشور با عراق در راستای هماهنگی‌هایی که امروز از طریق دیپلماسی با مرزبانی کشور عراق در ابعاد مختلف داریم از امنیت کامل برخوردارند.

 گودرزی اضافه کرد: در راستای هرچه بهتر و باشکوه برگزار شدن کنگره عظیم اربعین امام حسین (ع) که در تابستان امسال برگزار می‌شود، زیرساخت‌هایی نیاز است تا زائران اباعبدالله الحسین (ع) به راحتی در داخل کشور خودمان و کشور عراق رفت و آمد داشته باشند و در این کنگره عظیم شرکت کنند و توفیق الهی برای خود می‌دانیم این هماهنگی را از هم اکنون با عراق انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: این هماهنگی‌ها را از هم اکنون با عراق انجام می‌دهیم و در این سفر بازدید از زیرساخت‌های منطقه عمومی خسروی انجام گرفت که خسروی از مرز‌های فعال است که هم اکنون روزانه بیش از ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر ایرانی و عراقی از این مرز برای عزیمت به عتبات عالیات و برعکس مراجعه می‌کنند.

 گودرزی افزود: خسروی یک مرز منظم و با امنیت کامل است که مرزبانان غیور کشورمان برای خود توفیق می‌دانند که از زائران استقبال کنند و این هماهنگی لازم را به فضل الهی با مرزبانی کشور عراق داشته باشند که امروز در اوج هماهنگی با مرزبانی عراق هستیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.