وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

طرح ملی فیبر نوری با حضور رئیس جمهور عصر امروز رونمایی می‌شود + فیلم

زارع پور گفت: مهمترین برنامه ما برای افزایش سرعت اینترنت طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها است که امروز با حضور رئیس جمهور از ۳ میلیون خانوار تحت پوشش رونمایی می‌کنیم.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره افزایش سرعت اینترنت در کشور گفت: مهمترین برنامه ما برای افزایش سرعت اینترنت طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها است که امروز گام اول این پروژه در روز ارتباطات برداشته می‌شود و به امید خدا عصر امروز با حضور رئیس جمهور از ۳ میلیون خانوار تحت پوشش رونمایی می‌کنیم و در چندین شهر سرویس دهی اپراتور‌های مختلف فیبر نوری که ۸ اپراتوز هستند در سراسر کشور شروع خواهد شد تا بتوانیم زیر ساخت پر سرعت، با کیفیت و امن را برای مردم عملی کنیم.

وی توضیح داد: طبق برنامه تا پایان سال ۸ تا ۱۰ میلیون خانوار تحت پوشش فیبرنوری قرار می‌گیرند. اما رنامه ما آن است که تا پایان دولت ۲۰ میلیون خانوار را تحت پوشش قرار دهیم و طبیعی است که تمامی شهر‌ها در فاز اول تحت پوشش قرار نمی‌گیرند. هموطنان می‌توانند از طریق سایتی که برای این موضوع ایجاد شده است از اینکه تحت پوشش قرار گرفته مطلع شوند و از آن طریق نیز می‌توانند برای تحت پوشش قرار گرفتن ثبت نام کنند و اپراتور‌ها نیز مکلف هستند ظرف یک ماه سرویس را برای مشترکین فراهم کنند.

وی گفت: در حال حاضر تنها هزینه‌ای که مشترکین پراخت می‌کنند هزینه مودم است که در حد یک میلیون تومان است، اما تفاهمی که با اپراتور ها شده آن است که هزینه‌ی مودم را حتی بعضی‌ها به صورت قسطی از مشترکین دریافت کنند. موضوعی که قبلا مردم میلیون‌ها تومان برای آن هزینه می‌کردند که چنین سرویسی در اختیار آن‌ها قرار گیرد اکنون با حداقل هزینه و گاهی رایگان در اختیار مردم است تا بتوانند طعم شیرین سرعت‌های بالا را در ارتباطات ثابت را بچشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۵:۳۸ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
وای فای از برق واجبتره
آخرین اخبار