احمدوند:

مجموع نیاز کاغذ کشور ۳۰۰ هزار تن است

معاون وزیر ارشاد گفت: مجموع نیاز کاغذ کشور ۳۰۰ هزار تن است و ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار تن از این مجموع، میزان مصرف فرهنگی و کاغذ کتاب کشور است.

حسین امیرعبدالهیان؛ وزیر امور خارجه، همزمان با هفتمین روز از نمایشگاه کتاب سی‌وچهارم با یاسر احمدوند؛ معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دیدار کرد. در این دیدار احمدوند ضمن خوشامدگویی به وزیر امور خارجه در بازدید از نمایشگاه کتاب با عبدالهیان درباره وضعیت استقبال مخاطبان از کتاب‌ها و وضعیت ناشران گفتگو کرد.

یاسر احمدوند با اشاره به استقبال مخاطبان از نمایشگاه گفت: به دانشجویان ۶۰۰ هزار تومان و اساتید ۸۰۰ هزار تومان بن تعلق گرفته‌است و با این بن می‌توانند تا حدود ۴۰ درصد تخفیف بگیرند.

همچنین وی درباره وضعیت تولید کاغذ نیز به عبدالهیان گفت: ۷۰ درصد کاغذ کتاب‌های چاپی آموزش پرورش را کارخانه مازندران تولید کرده است و امسال قرار شد کارخانه پارس نیز فعال شود و بخش زیادی از نیاز کاغذ کشور تامین می‌شود.

احمدوند مجموع نیاز کاغذ کشور را ۳۰۰ هزار تن دانست و گفت: ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار تن از این مجموع، میزان مصرف فرهنگی و کاغذ کتاب کشور است.

احمدوند درباره سامانه یکپارچه فروش مجازی و در دسترس بودن آمار فروش نمایشگاه کتاب توضیح داد: هزار و۵۰۰ ناشر در بخش فیزیکی و دوهزار و ۷۰۰ ناشر در بخش مجازی نمایشگاه کتاب سی‌وچهارم حضور دارند. آمار خرید کتاب‌ها در بخش مجازی فراهم است و با جزئیات می‌توان تعداد کتاب‌های خریداری‌شده از ناشران مختلف را استخراج کرد. معمولا، چون فروش حضوری و مجازی وضعیت یکسانی دارند، می‌توان برآوردی مشابه از این خرید در بخش حضوری نیز به دست آورد.

وزیر امور خارجه درباره فروش ناشران دانشگاهی و غیردانشگاهی سوالی را مطرح کرد و احمدوند با اشاره به دو الی سه ناشر دانشگاهی باقی فروش را در بخش غیردانشگاهی اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار