تغییر نگاه به مهاجرین از امنیت محوری به فرصت محوری

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین وزارت کشور ایران گفت با تشکیل سازمان ملی مهاجرت، نگاه‌ها از حالت امنیتی محوری به فرصت محوری برای مهاجرین تبدیل شده است.

اصغر بلوکیان، مدیر کل امور اتباع و مهاجرین سازمان ملی مهاجرت ایران با تأکید بر لزوم سامان‌دهی به وضعیت مهاجرین افغانستانی مقیم ایران گفت: مهاجرین خواستار آرامش، امنیت و علم آموزی فرزندان خود هستند تا اگر فرصت مساعد شد به وطن خویش خدمت کنند.

تجمیع مدارک شناسایی مهاجرین در یک کارت

وی با اشاره به مدارک متفاوت مهاجرین از جمله کارت آمایش، نامه، سربرگ و...، از تجمیع مدارک شناسایی مهاجرین خبر داد و گفت به دستور وزیر کشور، مدارک شناسایی مهاجرین یکی می‌شود و همه دارای یک نوع کارت می‌شوند.

بلوکیان ادامه داد مهاجرین باید دارای مدرکی باشند که هم کارت شناسایی آنها باشد و هم در تمام امور اداری به طور مثال امور بانکی قابل اعتبار باشد.

به گفته مدیرکل اتباع، نمونه کارت اولیه طراحی و چاپ شده است و باید مرحله بندی شده و هماهنگی داخلی در این خصوص با سایر ارگان‌ها صورت پذیرد.

تغییر نگاه به مهاجرین 

بلوکیان گفت در گذشته اداره کل اتباع زیر مجموعه امنیتی انتظامی وزارت کشور بود اما با تشکیل سازمان ملی مهاجرت، نگاه‌ها از حالت امنیتی محوری به فرصت محوری برای مهاجرین تبدیل شده است.

ایجاد تسهیلات بیشتر برای مهاجرین در ایران

بلوکیان ثبت نام مدارس با مدارک متفاوت را از مشکلات سال‌های قبل دانسته و گفت که امسال تلاش می‌شود این روند زودتر آغاز شده و مشکل برطرف شود.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین سازمان ملی مهاجرت همچنین از مهاجرین خواست تا با این سازمان در همه زمینه‌ها همکاری کنند.

وی افزود مهاجرین بخش مهمی از جامعه ما هستند و با هماهنگی‌های انجام شده با معاونت اجتماعی وزارت کشور طرح‌هایی را برای ایجاد تسهیلات بیشتر روی دست دارند.

بلوکیان با اشاره به اینکه درصد زیادی از مهاجرین خانم‌ها هستند، گفت با هماهنگی با مدیر کل امور زنان و خانواده وزارت کشور نهادهایی مردم محور برای فعالیت‌های بانوان مهاجر ایجاد می‌شود که کارکنان آن از بانوان اتباع تشکیل می‌شود.

وی در ادامه یکی از مشکلات فعالیت‌های فرهنگی، هیئات مذهبی و خیریه‌های اتباع افغانستانی را نداشتن مجوز دانست و اظهارداشت به دستور وزیر کشور، برای فعالیت‌های نهادهای مهاجرین مجوز داده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.