تصادفات در صدر پرونده‌های پزشکی قانونی خراسان جنوبی

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: بیشترین پرونده‌های تشکیل شده در سال ۱۴۰۱، مربوط به تصادفات استان بوده است.

توکلی مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی در برنامه گفتمان هفته صدا و سیمای استان گفت: از ۲۴ هزار پرونده سال ۱۴۰۱ در پزشکی قانونی خراسان جنوبی ۵ هزار و ۶۰۰ پرونده مربوط به تصادفات بوده است.

او همچنین از تشکیل ۱۳۵ پرونده قصور پزشکی در پارسال خبر داد و افزود: در ۶۰ درصد این پرونده‌ها با بررسی کارشناسان، پزشک یا کادر درمان مربوطه تبرئه و در ۴۰ درصد پرونده ها، کادر درمان محکوم به پرداخت دیه شدند.
انجام خدمات پزشکی قانونی با تعرفه دولتی

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این سازمان در حوزه‌های مختلف معاینات بالینی، روانپزشکی، معاینات ازکار افتادگی، قبول فرزند، آزمایشگاهی و مجوز سقط جنین به مردم خدمات ارائه می‌دهد گفت: خدمات پزشکی قانونی با تعرفه دولتی انجام می‌شود و هیچ درآمدزایی برای دولت ندارد و صرفا برای خدمت به مردم است.


بیشتر بخوانید


توکلی افزود: برای مثال هزینه کالبد شکافی اگر به طور آزاد انجام شود ۵ میلیون تومان است، اما در پزشکی قانونی این خدمت تنها با کمتر از ۳۰۰ هزار تومان انجام می‌شود.

کمبود ۸۵ نیرو در مجموعه پزشکی قانونی استان

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با اشاره به گستردگی و حجم بالای فعالیت این مجموعه گفت: پزشکی قانونی خراسان جنوبی باید با ۱۳۵ نیرو فعال باشد که تنها ۵۰ نیرو داریم، اما با این وجود در میانگین زمان سنجی کشوری در رسیدگی به پرونده ها، زمان قابل قبولی را ثبت کرده ایم.

توکلی به فعالیت آزمایشگاه مجهز و پیشرفته در این مرکز اشاره کرد و افزود: تمام آزمایشات مربوط به پزشکی قانونی در استان انجام می‌شود که تنها نمونه‌های ژنتیک برای بررسی نتیجه به مشهد ارسال می‌شود.

او همچنین بیان کرد: ۲۰ تا ۵۰ درصد پرونده‌های قضایی در کشور از مسیر پزشکی قانونی عبور می‌کند که در همین زمینه پارسال ۴ میلیون پرونده قضایی در کشور به پزشکی قانونی ارجاع داده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار