حجت الاسلام قرائتی با ذکر چند مثال معنای آیه «لا اکراه فی الدین» را توضیح داد.
برخی با استناد به آیه «لا اکراه فی الدین» قصد دارند از رعایت احکام دین سر باز بزنند. در ویدئوی زیر حجت الاسلام و المسلمین قرائتی معنای این آیه و کاربرد آن را توضیح داده است.
هیچ جای قرآن خدا دستور نداده که حجاب برای زنان واجبه. فقط به پیامبر گفته شده که به زنان بگه که خودشون رو بپوشانن. حتی تو قرآن گفته شده پیامبر به همسرش و زنان بگه که مثل دوران جاهلیت از خانه حارج نشن و داخل خانه بمانن. اگه اینطور باشه پس بیرون نرفتن زنها از خانه هم واجبه. خود خدا گفته من قرآن رو ساده برای شما آوردم که همه بفهمن. پس نیاز نیست که کسی قرآن رو تفسیر کنه واسه ما.
بله توضیح دادن خداوند متعال سوره ی احزاب و سوره ی تور
ای پیامبر به زنانت و زنان امتت بگو که خود را از نامحرم بپوشانند و در جای دیگه فرموده اند که حد حجاب وجه یعنی گردی صورت و کفین اسن یعنی دو دست تا مچ.حجاب برای خود خانم خوبه ارزشمندی یه زن را میرسونه و گرنه هر چیزه بی ارزش و پستی حجاب نداره و لخته .
ناشناس
۲۲:۲۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
خداوند خیلی واضح حرفاشو میزنه جوری که همه بفهمن. پس الکی تفسیر نکنید به نفع خودتون
طبق گگفه خودشون پیامبر سعی کرد اون شخصی که درخت داره رو راضی کنه ولی وقتی راضی نشد فرمود درخت رو از ریشه بکنید . البته صحت و سقم این حکایت معلوم نیست ولی آیا شما هم سعی کردید بی حجاب ها را راضی کنید یه به درد دلشان گوش کنید؟
چرا چند سال هاست خود آموزش چرا مو تراش وغیره چرا بعضی اشتباه آموزش داد آموزش باید قانون فقط قرآن باترجمه فارسی عمل و توجه آموزش کنید و... مو تراش مسلمان نیست
بعضیا میگن چرا برخوردی بابی حجابی در زمان اسلام نشده؛ برا اینکه اونا غربزده نبودند با تذکر اصلاح می شدند. همسر پیامبر در حدیثی میگه وقتی ایه حجاب اومد همه زنان حجابشون را رعایت کردند؛حجاب هم براشون شرف بوده هم تکلیف؛ الان خودشو شبیه زنان غربی بی ریشه میکنه فکر میکنه باکلاسه شبیه زنان خیابانی میکنه حیا نمیکنه!!!!
احترام به شخصیت و انسانیت زن ، مایه آرامش زن و جامعه.
ای پیامبر به زنانت و زنان امتت بگو که خود را از نامحرم بپوشانند و در جای دیگه فرموده اند که حد حجاب وجه یعنی گردی صورت و کفین اسن یعنی دو دست تا مچ.حجاب برای خود خانم خوبه ارزشمندی یه زن را میرسونه و گرنه هر چیزه بی ارزش و پستی حجاب نداره و لخته .
تفسیر واقعیش اینه که هیچکس حق نداره یه شخصی رو مجبور به پذیرفتن عقاید خود بکنه.