انتقال میادین میوه و تره بار شهر رشت به جاده تهران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان از انتقال ۲ میدان میوه و ترباره بار آزادی و ولیعصر رشت تا پایان امسال به جاده تهران خبر داد.

سید محمد اسحاقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان در بازدید از میدان میوه و تره بار ولیعصر رشت گفت: با توجه به فرسودگی و قدمت ۵۰ ساله میدان‌های تره بار ولیعصر و آزادی رشت، مشکلات ترافیک و توسعه‌ی آن و برگزاری جلسه‌های متعدد در استانداری، زمینی به مساحت ۶۹ هکتار در جاده تهران برای تجمیع و انتقال این میادین در نظر گرفته شده که در تلاشیم تا پایان امسال این طرح اجرایی شود.

سید کاظم دلخوش سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس و نماینده مردم شهرستان صومعه سرا هم در این بازدید، قول حمایت و پیگیریِ حلِ مشکلات این ۲ میدان میوه و تره بار را داد.
ایوب یاقوتی دبیر اتحادیه میوه و تره بار رشت هم در این بازدید، فرسودگی این ۲ میدان، نبود فضای مناسب برای حمل و نقل و تردد ماشین‌های سنگین و در نتیجه، افزایش قیمت تمام شده محصول برای عرضه به مشتریان، نبود شرایط برای توسعه این میادین مانند ساخت سردخانه برای نگهداری بار اضافی را از مشکلات عمده این ۲ میدان میوه و تره بار در شهر رشت عنوان کرد.

او با اشاره به سفر مسئولان استاندارد کشور به گیلان فروردین امسال، افزود: مسئولان استاندارد کشور با اعلام سطح استاندارد ۲۵ درصدی این میادین، وضعیت این ۲ میدان را تایید نکردند.

یاقوتی با اشاره به درخواست برای ایجاد میدان تره بار تجمیع شده‌ای در خارج از شهر رشت، افزود: اداره کل صمت، اسفند سال ۹۹ زمینی به مساحت ۶۹ هکتار در جاده تهران جانمایی کرد که با توجه به مشکلات موجود، درخواست می‌کنم راه اندازی این میدان تجمیعی و انتقال میدان‌های میوه و ترباره بار آزادی و ولیعصر رشت به این مکان تسریع شود.

دبیر اتحادیه میوه و تره بار رشت مشکل پسماند را از دیگر مشکلات موجود عنوان کرد و افزود: روزانه حدود ۶ تن زباله در ۲ میدان میوه و تره بار رشت تولید می‌شود که انتظار داریم ساماندهی شود.

میدان میوه و تره بار ولیعصر رشت با مجموع ۱۱ هزار مترمربع مساحت، سال ۱۳۵۸ و میدان میوه و تر بار آزادی این شهر با مجموع ۳ هکتار مساحت، سال ۱۳۷۱ راه اندازی شد.

در این بازدید، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان هم حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
شاید از یه جهاتی منطقی باشه اما یه اتفاق بد بهمراه داره، آن هم اینکه باعث افزایش ترافیک در جاده سراوان فومن میشه. جاده ای که همین الان هم بشدت خطرناک، نا ایمن و شلوغ هست و با ورود خودروهای عمدتا وانت بار که اکثراً هم با سرعت نامناسب در لاین های نامناسب تردد میکنند، به ترافیک و حوادث این مسیر افزوده خواهد شد.
پشت بازار بار ولیعصر که عمدتا تامین کننده اقلام غرب استان هست، زمین های مناسبی وجود داره، حتی در مسیر فومن ، این امکان برای احداث سالن ها و سردخانه ها هم وجود داره. در مسیر بازار تره بار میدان امام حسین هم ، اکر بسمت جانبازان، ابتدای مسیر لاهیجان و حتی مناطق پشت فروشگاه احمدی برویم، امکان ساخت و سازهای مرتبط وجود دارد.