برگزاری همایش بزرگداشت پروفسور شمسی پور با حضور وزیر علوم در کرمانشاه

همایش بزرگداشت مقام علمی پروفسور مجتبی شمسی پور دانشمند برجسته جهان، با حضور وزیر علوم در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد.

محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی در مراسم که امروز (۲۸ اردیبهشت) با حضور جمعی وزیر علوم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و جمعی از مسئولین کشوری و استانی برگزار شد، با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای تخریب فرهنگ و اعتقادات ایرانیان، گفت : دشمنان بودجه زیادی صرف می‌کنند تا فرهنگ و اعتقادات مردم ایران را تخریب کنند، لذا ما باید در مقابل روی تقویت این مسائل بصورت ویژه کار کنیم. 

وی ادامه داد: باید بپذیریم که تاکنون هم در این حوزه متحمل آسیب‌هایی شده ایم و هزینه‌هایی هم برای آن پرداخته‌ایم و شاید یکی از دلایل آن این است که آن گونه که باید مقام علم و عالم را تکریم و تعظیم نکرده‌ایم. 

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه تصریح کرد: اگر امروز هم می‌بینیم که برخی از دانشجویان ما به جای اینکه در مسیر علم و پاسداشت علم قدم بردارند، به سمت مسیر‌های غیرعلمی و فرهنگی می‌روند برای این است که در پاسداشت علم و عالم کوتاهی کرده‌ایم. 

وی به جایگاه پاسداشت علم و عالم در روایات دینی اشاره و اظهار کرد: در روایات دینی آمده که پاسداشت علم و عالم به مانند پاسداشت خداوند است، چراکه عالمین متخلق به اخلاق الهی و وارثان انبیاء هستند که باید آن‌ها را تکریم کرد. 

احمدی تاکید کرد: اگر ما بتوانیم در این زمینه بصورت جدی کار کنیم، درس ویژه‌ای به دانشجویان داده ایم تا در مسیر علم و تقوا و فضل قدم بردارند و بتوانیم کوتاهی‌هایی که داشته ایم را جبران کنیم. 

وی یادآورشد: براین اساس، دانشگاه رازی بر خود واجب می‌داند که هرساله مراسم پاسداشت یکی از بزرگان و دانشمندان خود را برگزار کند. 

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه ادامه داد: از طرفی مفاخر و بزرگان علمی ما در سطح جامعه ناشناخته مانده اند که در این راستا از شهرداری کرمانشاه درخواست داریم تا نام تعدادی از خیابان‌ها را به نام آن‌ها نامگذاری کند، از جمله اینکه نام یکی از خیابان‌های زیبای شهر را به نام پروفسور شمسی پور نامگذاری کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار