۶۰۰ میلیون دلار سهام هدیه موسس گوگل

سرگی برین، یکی از موسسان میلیاردر گوگل، پنج شنبه گذشته سهام آلفابت به ارزش حدود ۶۰۰ میلیون دلار را هدیه داد.

هدیه موسس گوگل در اظهارنامه‌ای که هفته جاری تنظیم شد، برملا شد، اما مشخص نشد چه کسی ۵.۲ میلیون سهمی که نیمی از آن از نوع "کلاس ای" و نیمی دیگر سهام "کلاس سی" بود را دریافت کرده است. این سهام ممکن است به خیریه یا موسسات مالی دیگر داده شده باشد.

ارزش سهام سرگی برین و لری پیج در آلفابت که شرکت مادر گوگل است، هفته گذشته جمعا ۱۸ میلیارد دلار افزایش یافت که بزرگترین رشد از فوریه سال ۲۰۲۱ بود. ارزش سهام این شرکت پس از آن صعود کرد که گوگل در کنفرانس سالانه طراحان خود اعلام کرد آزمایش نسخه جدیدی از موتور جست‌وجوی خود را آغاز خواهد کرد و ربات چت هوش مصنوعی خود را به شکل وسیع‌تری قابل دسترس می‌کند. این اقدام به گوگل کمک خواهد کرد برتری خود در این حوزه به شدت رقابتی را حفظ کند.

طبق اطلاعات شاخص میلیاردر‌های بلومبرگ، سرگی برین اکنون با ۱۰۲.۱ میلیارد دلار ثروت، نهمین ثروتمند بزرگ جهان است و عمده ثروتش مربوط به سهام "کلاس بی" و "کلاس سی" آلفابت است. برین بیش از ۱۰ میلیارد دلار از سهام آلفابت را در زمان عرضه اولیه عمومی در سال ۲۰۰۴ فروخت.

برین اواخر سال گذشته، اقدام مشابهی را انجام داده و حدود یک میلیون سهم خود را منتقل کرده بود. وی از بخشی از سهام آلفابت را برای تاسیس یک سازمان غیرانتفاعی جدید به نام "کاتالیست ۴" استفاده کرده است که به سلامت و تغییرات اقلیمی متمرکز است و طبق اظهارنامه‌ها، عمده بودجه آن با فروش سهام تسلا زمانی که اواخر سال ۲۰۲۱ در اوج خود قرار داشت، تامین شده است.

منبع: بلومبرگ

برچسب ها: گوگل ، موسس گوگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار