با اعلام سجادی؛ هیات مدیره‌ استقلال و پرسپولیس نیمه خرداد مشخص می‌شوند

وزیر ورزش و جوانان از مشخص شدن هیات مدیره استقلال و پرسپولیس در نیمه خردادماه سال جاری خبر داد.

 حمید سجادی در حاشیه فینال مرحله اول مسابقات لیگ ملی چوگان، اظهار داشت: خوشحالیم که باز هم ارتش جمهوری اسلامی میزبان یکی دیگر از مسابقاتی بود که برای ما ایرانی‌ها فوق العاده حائز اهمیت است. به دوستان در فدراسیون چوگان هم تبریک می‌گویم که اولین دوره لیگ ملی چوگان را به میزبانی ارتش برگزار کردند. ما همیشه اینجا خاطرات خوبی داریم و یکی از حامیان این رشته ارتش به ویژه نیروی زمینی بوده است. ما در دهه فجر شنیدیم حتی دو تیم از فراجا شرکت کرده و به مراحل پایانی رسیده اند. این نشان از توجه به چوگان در میان نیرو‌های نظامی دارد. این رشته از دیرباز در کشور ما اهمیت و رونق داشته و قدمت آن به ۲، ۳ هزار سال قبل باز می‌گردد که برای آماده سازی سواره نظام‌ها این ورزش انجام می‌شد. به همین دلیل هم ایران همیشه سواره نظام‌های مقتدری داشته است.

وی ادامه داد: اولین دوره لیگ ملی چوگان به این لیگ در طول سال ادامه دارد و مرحله پایانی آن به دهه فجر ختم می‌شود؛ رشته چوگان مورد توجه وزارت ورزش و جوانان است و همه نوع حمایتی از سوی وزارت ورزش و جوانان در مورد رشته چوگان وجود خواهد داشت. پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در حمایت از رشته چوگان اولین مرحله لیگ ملی چوگان راه‌اندازی شده است و امیدوار هستیم از تجربه سال جاری برای سال‌های آینده استفاده و رویداد‌های بین‌المللی چوگان را در کشور برگزار کنیم.

وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: برخی موارد در رشته چوگان نیاز به ورود وزارت ورزش و جوانان دارد و بنده به رییس فدراسیون چوگان وعده دادم در اولین جلسه به همراه شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در دفتر بنده جلسه‌ای داشته باشیم تا به مشکلات چوگان رسیدگی شود.

سجادی با بیان این که یکی از آرزو‌های بنده در جشن واگذاری استقلال و پرسپولیس این بود که به احترام تاریخ و تمدن چوگان در کشور، ۲ تیم محبوب و مردمی هر کدام حداقل دارای یک تیم چوگان باشند، عنوان کرد: تا کنون این اتفاق رخ نداده هر چند که در برنامه آن‌ها قرار دارد.

وزیر ورزش در مورد تعیین هیات مدیره استقلال و پرسپولیس، اعلام کرد: نیمه خرداد ماه هیات مدیره استقلال و پرسپولیس مشخص خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار