دیدار سران آمریکا و ژاپن در هیروشیما

جو بایدن و فومیو کیشیدا پیش از اجلاس سران گروه ۷ دیدار می‌کنند.

هیروشیمای ژاپن میزبان نشست سران گروه ۷ است. گروه ۷ متشکل از هفت اقتصاد برتر جهان و همفکر آمریکا است. گرچه پیش‌تر تصمیمات این گروه حول محور اقتصاد می‌چرخید، اما اکنون واشنگتن و متحدانش با چالش‌های متعددی از جنگ اوکراین تا ظهور چین به عنوان یک بازیگر تجدید نظر طلب در نظام بین المللی مواجه هستند. 

به گزارش تل تریدر، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در هیروشیما با فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن پیش از شروع اجلاس سران گروه ۷ دیدار می‌کند. 

بایدن پیش از این دیدار به اصحاب رسانه گفت: افتخار می‌کنم که ایالات متحده و ژاپن برای حمایت از مردم اوکراین به طور منسجم در کنار یکدیگر ایستاده اند. من از نخست وزیر ژاپن به دلیل افزایش همکاری‌های میان واشنگتن و توکیو قدردانی می‌کنم. 

کیشیدا نیز با قدردانی از رئیس جمهور آمریکا به دلیل روابط دوستانه میان دو طرف، تاکید کرد: ما از پیشرفت بزرگ در روابط دوجانبه با آمریکا استقبال می‌کنیم. گسترش روابط رو به رشد میان اعضا، حاکی از عزم گروه ۷ برای تقویت حاکمیت قانون است. 

مذاکرات میان رهبران دو کشور پشت در‌های بسته انجام می‌شود. براساس برنامه ریزی‌های انجام شده بایدن پس از این دیدار از موزه یابود صلح هیروشیما که یک مکان ثبت شده در میراث جهانی یونسکو است بازدید می‌کند. این موزه مخصوص افراد کشته شده طی بمباران اتمی آمریکا در هیروشیما است. 

جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا قرار نیست به دلیل حمله هسته‌ای کشورش به خاک ژاپن در جنگ جهانی دوم عذرخواهی کند. باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا نیز در سفر به ژاپن و بازدید از موزه جنگ جهانی این کشور از عذرخواهی بابت جنایات ایالات متحده علیه ژاپن اجتناب کرد.

برچسب ها: جو بایدن ، آمریکا ، ژاپن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار