دریافت وجه اضافه در کمیسیون معاملات مسکن ممنوع است/ گرانفروشان به ۱۰ برابر ارزش ریالی تخلف محکوم خواهند شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس نسبت به دریافت وجه اضافه در کمیسیون معاملات مسکن هشدار داد و گفت: متخلفان تحت عنوان گرانفروشی به ۱۰ برابر ارزش ریالی تخلف محکوم خواهند شد.

غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس نسبت به دریافت وجه اضافه در کمیسیون معاملات مسکن هشدار داد و اظهار کرد: شهروندان تخلفات مشاوران املاک را گزارش دهند.

او ادامه داد: دریافت هر مبلغی بالاتر از میزان قانونی کمیسیون در معاملات مسکن، تخلف بوده و متخلفان تحت عنوان گرانفروشی به ۱۰ برابر ارزش ریالی تخلف محکوم خواهند شد.

سالاری با اشاره به رسیدگی قاطع به پرونده‌های تخلفات مشاوران املاک، افزود: اخیرا نیز با شکایت یک شهروند بابت پرداخت اضافی حق کمیسیون معامله ملک، جریمه ۳ میلیاد ریالی برای واحد صنفی متخلف اعمال شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس بیان کرد: مشاوران املاک ملزم به نصب نرخنامه حق الزحمه در محل کسب و در دید مشتریان هستند و جریمه نصب نکردن نرخ نامه را ۱۳ میلیون ریال اعلام کرد.

او گفت: شهروندان در صورت پرداخت مبلغ مازاد بر تعرفه قانونی به مشاوران املاک، می‌توانند با مراجعه حضوری و یا از طریق سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی و همچنین مراجعه به اتحادیه مشاوران املاک، شکایات خود را پیگیری کنند تا نسبت به تشکیل پرونده و برخورد تعزیراتی اقدام قانونی به عمل آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار