مودب:

محافل ادبی دانشکده‌های شعر و ادب هستند

دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر نقش محافل ادبی در رشد و تربیت مؤلفان، خواستار توجه به تربیت مخاطب برای رفع مشکلات مصرف فرهنگی شد.

علی محمد مودب دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور شعر در بازدید از غرفه نهاد در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با تقدیر از اقدام نهاد در راه‌اندازی محافل ادبی برای تربیت مؤلفانی کارآمد در نظام فرهنگی کشور گفت: نهاد از چند سال گذشته اقدام به راه‌اندازی محافل ادبی کرده است و نقش این محافل را در ترویج زبان و ادب فارسی بسیار مؤثر می‌دانم و همانطور که مشهور است انجمن‌ها و محافل ادبی دانشکده‌های شعر و ادبیات هستند.

مودب افزود: متأسفانه در نهاد‌های رسمی آموزش چیزی برای آموزش ادب خلاق نداریم؛ ولی محافل و انجمن‌های ادبی می‌توانند به ترویج و گسترش مصرف فرهنگی کمک کنند. این محافل در درجه اول نقش تربیت مخاطب را دارند و در درجه دوم با تربیت مؤلف چرخه تولید و مصرف فرهنگی را راه می‌اندازند.

دستیار وزیر فرهنگ و اسلامی در امور شعر، حوزه تخصصی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را مصرف فرهنگی دانست و گفت: نهاد‌های دیگر که دارای معاونت فرهنگی هستند باید به این موضوع توجه کنند و برای راه‌اندازی انجمن‌های ادبی و ادبیات‌خوانی اهتمام داشته باشند. نهاد می‌تواند بانی این کار شود. با این کار مصرف فرهنگی در کشور بالا می‌رود. ضمن اینکه نهاد می‌تواند راهبری تربیت مخاطب را نیز انجام دهد. راه‌اندازی انجمن‌های شعرخوانی در کنار انجمن‌های شعر از دیگر نکاتی است که می‌تواند مدنظر قرار گیرد. رونق تولید کتاب و محصولات فرهنگی با تربیت مخاطب بالا می‌رود و پیشنهاد تعامل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با سایر دستگاه‌های فرهنگی کشور را دارم تا در حوزه تربیت مخاطب اتفاقات مهمی رخ دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار