بازدید استاندار از روند اجرای نهضت ملی مسکن در بام ایران

استاندار چهارمحال و بختیاری و مدیرکل راه و شهرسازی استان به منظور بررسی روند پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن از محله منظریه شهرکرد بازدید کردند.

حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از شروع به کار هفت هزار و ۵۰۰ واحد در شهرکرد خبر داد و گفت: این واحد‌ها بر اساس طرح با پیشرفت‌های متفاوت از پنج تا ۷۵ درصد در حال اجرا است و از یکی دوماه آینده تحویل واحد‌های طرح‌های مسکن در استان آغاز می‌شود.

وی افزود: در استان با مشکل زمین هم مواجه بودیم و سال گذشته تمرکز بر تأمین زمین بود و با توجه به تأمین بیش از ۷۰ درصد زمبن مورد نیاز نهضت ملی مسکن در استان، امسال ساخت و ساز طرح‌ها با رونق مطلوبی مواجه خواهد بود.

مقصودی اضافه کرد: در محلات ۳۴ و ۴۰ شهرکرد که در گذشته شروع به کار انجام شده بود، محله ۴۱، ۳۳ و ۴۲ نیز الحاق انجام شده و از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و راه و شهرسازی در حال پیگیری و اجرا هستند و به این صورت کلیه متقاضیان در شهر شهرکرد ساماندهی می‌شوند.


بیشتر بخوانید


غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری که برای دومین بار در سال ۱۴۰۲ از روند اجرای نهضت ملی مسکن در مرکز استان بازدید می‌کرد، روند ساخت و ساز واحد‌ها در محله ۳۴، ۳۹ و ۴۰ را زیر ذره بین قرار داد.

وی ضمن رضایت کلی از روند پیشرفت کار طرح ها، گفت: نسبت به بازدید قبلی که حدودا یکماه قبل انجام شد، پیشرفت قابل توجهی را شاهد هستیم.

حیدری با اشاره به جلسه اخیر شورای عالی مسکن، افزود: تمهیداتی برای کمک به متقاضیان از جمله افزایش مبلغ تسهیلات به ۵۵۰ میلیون، کاهش سود بانکی به ۱۸ درصد و همچنین تسهیلات با میزان سود اندک برای دهک‌های پایین از محل منابع صندوق ملی مسکن اندیشیده شده است.

وی اضافه کرد: در خصوص تأمین زیرساخت‌ها نیز با مصوبه شورای عالی مسکن، سهم وزارت راه و شهرسازی، دستگاه‌های خدمات رسان و سازمان برنامه و بودجه به میزان سهم یک سوم تعیین شده است.

حیدری در خصوص نحوه پرداخت تسهیلات بانک‌های عامل ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای عالی مسکن و به صورت ملی مقرر شده است؛ بانک‌ها تسهیلات را در سه مرحله و تا پایان سفت کاری طرح‌ها پرداخت نمایند و بانک‌های عامل در استان نیز موظف به اجرای مصوبه هستند، همچنین پایان کار ساختمان‌ها نیز باید تا پایان سفت کاری صادر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار