احداث ۲ سد در شهرستان گرمی

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: با تکمیل طرح‌های مطالعاتی ۲ «سد کلاسر و سینه‌سر» در گرمی اجرایی و عملیاتی می‌شود.

ولی اسماعیلی در جریان بازدید معاون آب و خاک جهاد کشاورزی از مناطق سیل‌زده گرمی و انگوت گفت: احداث سدهای کوچک و متوسط در مناطق مختلف گرمی و انگوت می‌تواند از جاری شدن سیل و فرسایش خاک جلوگیری کند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی ضرورت احداث ۲ سد «کلاسر و سینه‌سر» را با اولویت اصلی یادآور شد و می گوید: در کنار این ۲ سد، قرار است در بخش مرکزی و موران گرمی نیز ۲ سد معیشتی اجرایی و عملیاتی شود.

 او لایروبی کانال‌ها و بهسازی آنها را با هدف انتقال منابع آب یادآور شد و گفت: در کنار احداث سد، پایاب آنها و بهره‌برداری از اراضی به شکل مدرن و آبیاری‌های نوین می‌تواند راهگشا در این حوزه باشد.

اسماعیلی می گوید: پارسال منابع خوبی در این بخش اختصاص یافته بود و امسال نیز قرار است با تأمین اعتبار مناسب برای جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری چهار بند خاکی و معیشتی در این منطقه اجرایی و عملیاتی شود.

او در ادامه گفت: با همکاری آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی قرار شده تا از ساخت و سازهای بی‌رویه در مسیر سیلاب و رودخانه‌ها جلوگیری شده و امکان لایروبی رودخانه‌ها، کانال‌ها و محل‌های عبور آب فراهم آید.

اسماعیلی می گوید: قرار شده جهاد کشاورزی با ارزیابی نهایی از میزان خسارت سیل اخیر به گرمی و انگوت منابع خوبی را به این مناطق به ویژه از محل فروش اموال مازاد اختصاص داده و از محل حوادث نیز به اراضی و باغات خسارت‌دیده غرامتی پرداخت شود.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: تمام تلاش ما بر این است تا شرایط مطلوبی را در منطقه فراهم کنیم تا برای سال زراعی آینده کشت و زرع به موقع همراه با پوشش بیمه‌ای برای کشاورزان و دامداران انجام شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.