امضای ۲ موافقت‌نامه استرداد و انتقال محکومان ایران و ویتنام

تفاهم نامه همکاری حقوقی و قضائی ایران و ویتنام برای استرداد و انتقال محکومان بین دو کشور به امضا رسید.

صبح امروز مراسم امضای تفاهم نامه همکاری حقوقی و قضائی با حضور امین‌حسین رحیمی، وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران و ژنرال تولام (to Lam) وزیر امنیت ویتنام برگزار شد.

وزیر دادگستری کشورمان پس از امضای این دو موافقت نامه، اظهار کرد: این موافقت نامه هامربوط به استرداد و انتقال محکومین این دو کشور است.

وی با تاکید بر اینکه فردی که مرتکب جرمی شده باشد، نمی‌تواند از مجازات فرار کند، اظهار کرد: پایه و اساس انتقال محکومین یک اقدام بشر دوستانه است. چرا که خانواده آن مجرم گناهی مرتکب نشده اند و زمانی که مجرم در کشور دیگری مجازات شود، منجر به اذیت خانواده‌های بی گناه مجرمین می‌شود، از همین رو با انتقال میحکومان به دنبال این هستیم که مجرم دوران محکومیت خود را در کشور خود سپری کند تا خانواده‌ها آن‌ها در آسایش باشند 

وزیر دادگستری در پایان سخنان خود اظهار کرد: امضای این موافقت نامه‌ها منجر به توسعه ارتباط دو کشور خواهد شد و برای ملت‌های دو کشور مفید خواهد بود. 

در ادامه این مراسم، ژنرال تولام گفت: بسیار خوشحال هستم که از کشور زیبای ایران بازدید می‌کنم. طی پنجاه سال گذشته شاهد ارتقای روابط دو کشور بوده ایم و این روابط منجر به افزایش صلح در منطقه و جهان بوده است.

وی با اشاره به دو موافقت نامه امضا شده، بیان کرد: این دو سند موجب افزایش همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های حقوق بشر می‌شود و همچنین ایران و ویتنام به موجب این اسناد می‌توانند در قالب همکاری‌های حقوقی داشته باشند. 

این مقام ویتنامی با بیان اینکه هدف از امضای این دو موافقت نامه افزایش نظم و ثبات در هر دو کشور است، گفت: امیدواریم که در آینده نزدیک سند معاضدت قضائی بین این دو کشور امضا شود. این دو سند که امروز به امضا رسید، به زودی اجرا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار