کرمانشاه میزبان نخستین جشنواره ملی نخود

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : نخستین جشنواره ملی نخود با هدف اصلاح الگوی کشت، افزایش ضریب نفوذ دانش، تجاری‌سازی، افزایش سرانه مصرف نخود به میزبانی کرمانشاه، برگزار می‌شود.

کورش مهرابی، مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از برگزاری جشنواره ملی نخود به میزبانی کرمانشاه خبر داد.

وی با اشاره به رتبه اول استان کرمانشاه در تولید محصول نخود، اظهار کرد: این محصول برای سلامت خانواده بسیار مفید است و در تمامی شهرستان‌های استان کشت می‌شود.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: نخستین جشنواره ملی نخود با هدف اصلاح الگوی کشت، افزایش ضریب نفوذ دانش، تجاری‌سازی، افزایش سرانه مصرف نخود، تجاری‌سازی محصول نخود و برندسازی این محصول در سطح ایران و جهانی این جشنواره از ششم تا هشتم خردادماه در استان برگزار می‌شود.

وی اشاره‌ای به برنامه‌های این جشنواره داشت و گفت: برگزاری همایش ملی، روز مزرعه، انتقال یافته‌های تحقیقاتی، نمایشگاه توانمندی‌ها، کارگاه آموزشی و ترویجی، عرضه غذا و شیرینی و تجلیل از کشاورزان و محققان نمونه تولید نخود برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه غذا شامل پخت غذا و آشپزی و شیرینی به همراه آموزش از ششم تا دهم خردادماه در بلوار جام جم در کنار تعاون روستایی برپا است.

مهرابی اضافه کرد: همایش ملی نشست تخصصی نخود با حضور مقامات کشوری، هفتم خردادماه در محل اتاق بازرگانی صنایع و معادن برگزار می‌شود و ساعت ۱۵ همان روز جشنواره ملی نخود و روز مزرعه در شهرستان روانسر روستای مرادآباد با همراه نمایشگاهی از غذا و خوراکی‌های نخود برگزار می‌شود.

وی گفت: همایش علمی روز هشتم خردادماه در محل دانشگاه رازی برگزار می‌شود که در این همایش برای اولین بار در یک موضوع ۷۵۵ مقاله از دانشگاه‌ها و پژوهشگران سطح کشور رسیده که به بررسی موضوع نخود خواهند پرداخت .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار